حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

مطالعات

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

بسمه

ازحضرت حق حکمت خواسته ام ویکسری مطالعات نصیبم شده در سه شاخه یکی طب حکمای خودمان(فعلا قانون شیخ الرئیس) دیگری فلسفه (فعلا رفت و آمدی به سایت ترجمان دارم) وسومی عرفان (از مناجاتهای امام سجاد تا تذکره الاولیای عطار)

در واقع بینانه ترین حالت بیش از ده درصد از هیچ یک نخواهم فهمید وسپس فراموششان خواهم کرد اما ازهریک هاله ای بر جا خواهد ماند که در من و اینکه به هستی چگونه نگاه میکنم اثر خواهد داشت. طب مرا از پیشگیری با خبر خواهد کرد و آموزه های پزشکی جدید را در من بی اعتبار خواهد کرد. فلسفه آن هم با بازخوانی بافته های مکتب انتقاد از مدرنیسم مرا در جهت خلاف جریان شنا کردن در جامعه مدرن تشجیع خواهد کرد و عرفان هم شاید کلمات زیبایی برای زمزمه کردن  به من هدیه کند! 

اما با این همه من خوشم.

فلسفه لوکس ترین کالایی است که تجمل گرایان از  اهل اندیشه به بالا خانه می برند. اما بسیار برای من شی خطرناکی است چون مرا به خواب اباهه گری فرو میبرد. برای همین از او دوری می کردم .اما وسوسه اش این روزها پایم را می لغزاند.

 

 

  • سویدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">