حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

درباره فکر کردن

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۴۴ ق.ظ

خدا بخواهد فکر کردن و قضاوت کردن به هم ربط دارند و این که کسی دو تا پستش به هم ربط داشته باشند یعنی زیاد پرت و پلا نمی گوید

خدا را شکر که سیر تطورات اندیشه بشری را در مدت زمان کوتاه عمرم نسبتا در حافظه حاضر دارم!

و این کمک می کند دور بایستم و به خودم و افکارم و قضاوتهایم و موضع گیری هایم از دور نگاه کنم. و ایضا به همین چیزهای دور و بری هایم

یک استقرای ساده و یا حتی استفاده از منطق قوانین انجمنی کمک می کند به ماجرایی که اسم معرفت شناسی به آن داده اند....شر و ور را رها کنم 

هر چه بیشتر دقت کردم بیشتر به این نتیجه رسیدم که 

اکثر صاحبان تعادل روانی اول دلشان می رود جایی و بعد رایشان و فکرشان ....حتی صاحبان فلسفه جدید هم اول در استیت ماشین وجودشان تغییرات شیمیایی و دلی رخ می دهد و بعد تحرکات فیزیکی و مغزی به راه می افتد....البته اصطلاح " اول و بعد" در مورد اندیشه بشری بسیار غیر دقیق است و به جایش "سیر دیالکتیکی" مناسب است!

حالا که من دکمه های دل و فکر را انقدر زیاد فشار داده ام که هر دو تقریبا هرز شده اند، شبیه یک استیت ماشین پست مدرن شده ام که فیلسوف کلاهبرداری که درس نظریه زبانها و ماشینها را در میان دروس م نرم افزار تعبیه کرد، قصد جا انداختن این فلسفه را داشت....

کلا این درس فلسفی مالی اصلا فنی نبود!

استیت ماشین مذکور فقط طبق روشی که منحصر به هویت اوست، تو را چه در ساحت اندیشه و چه در انتزاع از حالتی به حالت دیکر می برد و ورودی و خروجی هرگزش مشترک نیست!

این می تواند مغز غوطه ور در شک و زبان گویا به نمی دانم من را توصیف کند!

  • سویدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">