حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

عقال

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۲۴ ب.ظ

وقتی اولین بار معنی اسمم را در فرهنگ لغت دیدم سرخورده شدم 

و از آن روز با اسمم راحت نبودم

تا دیروز 

خواب دیدم توی صحرایی پر از شترهای رم کرده و طوفان شن در حال هروله ام

بعد دو نفر شدم

من بهتر رفت زانوی تک تک شترها را بست و نشاندشان زمین

و آن یکی من هم پشت من خوبه قایم شد تا طوفان خوابید

بیدار شدم و فهمیدم

فهمیدم که آن شترها منم

احساساتم و وجودم آن شترهاست

که زانویشان را باید با عقال بست و رامشان کرد

حالا سعی میکنم بر خودم مسلط باشم 

این من را بهتر خواهد کرد

پیشتر خودم را در آینه ی دوستی دیدم 

بهترین و مهربانترین و صبورترین و باهوش ترین و فهمیده ترین و بامعرفت ترین تصویر توی آن آینه از من افتاده بود

لرز کردم 

اگر بخواهم به این تصویر شبیه بشوم باید چله بنشینم

پی نوشت: خدیجه در لغت به معنای شتر بچه هم آورده شده است

 پی نوشت ۲: عقال که زانو بند شتر است هم ریشه با عقل است

  • سویدا

نظرات  (۴)

  • آقای همکار
  • یکی از دلایلی که در سالیان دور به بچه شتر میگفتن خدیجه این بود که با به دنیا اومدنش مایه برکت و خیر برای یک خانواده بود و ایجاد شادی و شعف در خانواده ها میکرد. اون زمان یک بچه شتر برای یک خانواده مثل یک مرسدس بنز برای خانواده های امروز بود.

    جدا از زیبایی و ملوسی بچه شتر که یکی از دلایلی هست که بهش میگفتن خدیجه.

    زبان عربی زبانی بس ادبی و مهم و کامل ترین زبان دنیاست. همینجوری الکی به بچه شتر نمیگن خدیجه.

     

    پس در کل خدیجه یعنی ترکیبی از خیر و برکت و شادی و زیبایی و ملوسی.

     

     

    پاسخ:
    جاخوردم ازین دیدگاه  موضوع را ندیده بودم 
    پس دست مادر خدابیامرزم درد نکنه
    و سپاس از روشنگری شما
  • آقای همکار
  • بله ما آخوند ها همیشه از منظر درست به قضیه نگاه میکنیم :)

     

    خدا رحمت کند مادرتون رو که همچین اسم کامل و برازنده ای برای شما انتخاب کردن.

     

    خیر + برکت + شادی خانواده + زیبایی + ملوسی = خدیجه

     

    پاسخ:
    عجب که اینطور از جامعه روحانیت هستید
    ممنون از لطفتون
    سایه پدر و مادر از سرتون کم نشه 
    خودتون و فرزندان نامدار باشین 
    باید خیلی دوندگی کنم که به معنی اسمم برسم
    چله نشینی رو تائید می کنن علما؟
  • آقای همکار
  • روحانی نیستم ولی روحانیون رو دوست دارم.

     

    چه نوع چله ای ؟ با چه هدفی؟ 

    پاسخ:
    با هدف تربیتی
    درست نمی دونم
    حیف شد استخاره میخاستم بپرسم
  • آقای همکار
  • من اصلا مذهبی نیستم که استخاره بپرسی 

    ولی هرچی هست اکیه. انجام بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">