حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

سه به اضافه یک روش برای این که عیدی ما یادت نره

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸ ق.ظ

سلام

خدایا ممنون عید خووبی بود. فطر و تر و تازه ...هم نماز قشنگ بود داشتیم برات سرود می خوندیم ما و جمیع مسلمین و اصلا هم این که یادمون این همه به دخترهای روزه دار هزاره ای شهید می افتاد جلوی بودن در این جمع و سرودن برای تو رو نمی گرفت

هم بعدش به اتفاق همه زدیم به باغ و بوستانها ....هم جایی که جلمون رو پهن کردیم خیلی قشنگ و دلچسب و طبیعی و پهنه ی کوه و گل و چنار وبادام بود ....هم هوا خیلی خوب بود ...هم خلاضه همه چیز در میان ما و اونهمه مسلمینی که عید فطرشون رو جشن گرفته بودند یکپارچه جشن بود و یکپارچه فطر بود

فطر بود ابالفضلی 

هم عزیزانی که بااهاشون هم لقمه و هم پباله شدیم جگر گوشه های خودمون ومامان باباهامون بودند 

هم حلاصه مشدی بود همه چیز دستت درد نکنه اما اینها دلیل نمیشه ...این خوش گذراندان ها دلیل نمی شه که عیدی ما یادت بره

من خودم سه به اضافه یک راه ایتجا ترسیم می کتم که عیدی ما یادت نره و یادت نره که ما چون در حال گذریم به خوش-گذراندن احتیاج داریم و هم چون مسافر ابدیم به خوش ماندن احتیاج داریم و بین این دو خودت خوب می دانی که چقدر فرق هست....

اول از همه اون قسمت به اضافه یک اش را خاطر نشان می کنم 

تو بودی که امسال شوخی شوخی حرف مرد میدان را به میان آوردی تا بعد که هزاره ای هایمان را می کشند جای زخم خون چکان را با گریه دست بکشیم و بگوییم کحاستی مرد میدان پس یادت می ماند که ما به مرد میدان احتیاج داریم .....این را می توانی به جای عیدی به ما بدهی دادن های تو هم از آن جا که خداواری است و حانانه می تواند این باشد که در این فطر خمیر ما و نسل مارا دز بادیه  با خمیر مایه ی مرد میدان عمل بیاوری ...همه ما را مرد میدان کنی .....نمی شود خیلی این توقع بزرگی است؟ نه از کرم تو که بزرگتر نیست....

سه تا دیگر هم مانده است 

ما بچه هایی داریم که یادمان می رود تو باید جمعشان کنی بهترین مدرسه تو باید بفرستی شان بهترین دکتر برای روج و جسمشان تو باید نشانمان بدهی بهترین دوستان تو باید برایشان جور کنی خواهش می کنم مثل روشتفکرها و مامان بابا های برسی که از ترس نرسیدن به تربیت بچه با تعدد بچه مخالفند ما را وا ندار که حواسمان ر جمع کنیم ...تو به این بزرگی خدای ما شده ای برای چی؟

پس دومی هم شد دکترهای خوب معلمهای خوب و دوستان خوب برای بچه هایمان ....همین ماه رمضانی شوخی شوخی  کسی را به من معرفی کردی که چیزهایی از  روج بچه ام را و گذشته و آِینده اش را برایم باز کرد....چشم و گوش من را انگار باز کرد ...به من یادآوری کرد که چه راه طولانی ای در پیش دارم با این دوست عزیزی که مرحمت کرده در دامان من گذاشته ای اش

سومین راه برای این که به ما عیدی بدهی این است که روم به دیوار ......روی زمینت وسعتی ، خانه ی وسیعی ،باغ میوه ای، مرکب همواری چیزی به من بدهی نه برای این که داشتن اینها مهم است تنها برای این که موانعی که نداشتن این ها در راه بزرگ تر شدن روح من ممکن است ایجاد کند را برطرف کرده باشی چون خودت جند باری که من یادم رفته بود مشغول چه خورم و چه پوشم باشم در این ماه ..به من یادآوری کردی که روح من را برای درک کیفیاتی به مراتب بزرگتر آفریده ای.....

 و مختصر کنم کلام 

جهارمین عیدی هم که می دهی از آنجا که قانع و کم توقع هستم این باشد که این فرزند چهارمم در محیطی به مراتب متعالی تر از این نفس بکشد و تا می آید برود کلاس دوم گرفتار رئیس جمهوری بهتر از بهترینهایی که می خواهند بیایند بشود.....

آمین 

بلند کن زنبیل عیدی بگیری را ای اهل وادی فطر ....به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

درود بر مرد میدان بر بیابان گرد بی خانمان که نگذاشت خانمان داشتن و نظام داشتن ایرانی ها اسباب روی گرداندشان از غریب و بی خانمان مردم افغانستان و سوریه و لبنان بشود

  • سویدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">