حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

زن خوب

جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیشب مهمان بودیم 

یک زن خوب دارد پسرعموی شوهرم ...یک زن تمام عیار

یک مشغله خوب هم یکی از حضار مهمانی داشت یک مشغله تمام عیار... و آن این که دختران و پسران را برای ازدواج به هم معرفی می کرد

زن خوب مهمانی در حینی که مشغله خوب مهمان داشت غلغل می زد و برای پسری از اقوام دست به کار شده بودند انواع دخترها را از توی گوشی با مشخصات و تیپ و ترتیب و قیافه برانداز می کردند حرگت شیرینی کرد:

رو به همسرش گفت: عزیز تو دختری چیزی نمی خوای!

نه که دخترهای لیست زیاد بودند و همه هم خوب ...زن خوب به همسرش داشت تعارف می زد

برگشتم بهش که زن حسابی این چه تعارفی بود به همسرت کردی

همسرش جوابم را داد: ببین زنم انقدر به فکرمه که ....

نهایتا دیدم حرف زن خوب این است شوهرم اگر قسمتش شده زن دیگری داشته باشد و از نصیب و قسمتش استفاده کرده که مفت چنگش ... اگر استفاده نکرده که از جیبش رفته!

کم کم دارم به ویژگی هایی که خوبی یک زن را تمام و کمال می کند پی میبرم

  • سویدا

نظرات  (۵)

  • کارمند مجرد
  • یعنی شما موافق ازدواج دوم همسرتان هستید؟

    پاسخ:
     تقریبا
    من موافق اینم که زن خوب غیرتی نیست
  • پیـــچـ ـک
  • سلام

    زن خوب غیرتی نیست ولی معنی غیرتی نبودن این نیست که شوهرمونو تعارف کنیم به زنای دیگه یا به هوس گرفتن زن دوم بندازیمش.

    درسته که غیرة المرأة کفرا ولی این یعنی اگه شوهر یه زنی رفت با زن دیگه ای رابطه حلالی داشت یه جوری برخورد نکنیم که انگار حرام انجام داده. 

    رابطه حلال شوهر با زنای دیگه در محدوده اختیارات ما نیست پس نباید مشغولش بشیم. خود مرد میدونه که سراغ این رابطه(چه موقت و چه دائم) بره یانره. به زنش ربطی نداره. یعنی حتی مرد موظف نیست در مورد ازدواج بعدیش به زنش حتی خبر هم بده. 

    رها کن این فکر آزار دهنده رو. توی این حیطه ما مسئول نیستیم. این مسئله به مرد ربط داره و اگر احساس مسئولیت یا نیاز نسبت به زنی غیر از ما داشته باشه میتونه بره سراغش. وظیفه ماصرفا مداراست و نه ترغیب. 

     

     

    اینا رو گفتم چون شما دوستمی و احساس کردم چند وقتیه که درگیر این مسئله شدید. به نظرم این فکر براتون استرس داشته. رهاش کنید.

    اگر شوهرای ما فقط ما رو داشته باشن هم به معنی زن بد بودن ما نیست. و اگر سراغ زن دیگه ای هم برن، باز هم به معنی کمبود داشتنشون از طرف ما نیست. 

     

     

    پاسخ:
    سلام
    یعنی اینجوری پیداست که درگیرشم و استرس و ناراحتی دارم؟
    خودم چیزی احساس نکرده ام منظورم استرس و ناراحتیه ولی درگیر رو قبول دارم زیادی بهش پرداختم چون از این طریق می خواستم یه حرکتی بزنم... و الا که البته حق با شماست و طبیعی نیست اینقدر پرداختن بهش... انقدر طبقه بندی شده و متقن به مساله می اندیشی....خوشم اومد
    برای هر کسی دامگهی در نظر گرفته اند....این قضیه هم شده دامگه من! 
    باشه من بعد نه ترغیب نه تحذیر....اصلا توی این یکی مساله دخالت بی دخالت....آدم احتیاج داره توی بعضی زمینه ها به محرمترین آدمها هم نامحرم باشه تا جایگاه خدا توی وجودش یکه و یگانه باشه!

  • پیـــچـ ـک
  • گاهی نفس ما رو گول میزنه. یه وقتایی همین ترغیب مرد به زن دوم و صیغه هم به خاطر نفسمونه. برای کنترل کردن مردمون. 

    تعدد زوجات نه برای مرد و نه برای زن بدون استرس نیست که اینقدر که این طور که توی این پست گفته شده راحت باهاش برخورد کنیم و اینقدر هم کار مضری نیست که به چشم ممنوعیت صد در صد بهش نگاه کنیم و مثل خیلی از احکام دیگه هم قرار نیست همه گیر باشه. قرار هم نیست که به کسی که زن دومه یا هوو داره یا کسی که ازدواج موقت داشته یا چند تا زن داره به چشم آدم هنجارشکن بزه کار نگاه کنیم. 

    یه ازدواجه. ما بر هرکسی ازدواج نمیکنیم و هرکسی رو مادر یا پدر بچمون نمیکنیم. دقیقا همینه. پس نمیشه اینقدر راحت بگیم دختری چیزی نمیخوای؟

    شاید یه روزی من یا شما هوو دار بشیم یا خودمون زنی رو ببینیم که نیاز به ازدواج داره یا توی موقعیتی قرار بگیریم که شوهرمون بره سراغ ازدواج موقت یا دائم. برای اون روز هم برای من هم برای خودتون از خدا احساس امنیت و آرامش بخواه و بخواه که بدون تزلزل، مثلهمین الان به جهاد زنانه مون ادامه بدیم و به مقام شهدا برسیم. 

    همون طور که گفتن غیرةالمرأة کفرا؛ همون طور هم گفتن رنج تعدد زوجات برای زن مثل رنج جهاده برای مرد. 

    یعنی این موقعیت سخته.

    کدوم مرد مومنی رو دیدی از خدا برای رسیدن به شهادت بخواد که جنگ بشه؟ این عاقلانه نیست. 

     

    اینا تفکرات خودمه برای این که از این ترس رها بشم. و اگر مردَم مجبور به این شرایط شد باهاش همراهی کنم، تا هم خودم و هم اون و حتی یه زن دیگه بتونیم پیش خدا و امام زمان سربلند باشیم ان شاءالله!

    منظورتون از جمله آخر رو نفهمیدم.

     

    سلام ممنونم دیدگاهت خیلی بهم کمک کرد. ما آدمها خیلی می تونیم صدفات و حسنات از راه همین کمکهایی که به هم می کنیم توی کارنامه مون بذاریم

    سلام 

    والا به نظرم زنه یه دستی زده همین :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">