حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

درباره نیکا

يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۱۲ ق.ظ

وحید اشتری و دار و دسته اش به هیچ وجه آدم نظام نیستند که حتی خیلی هم خودش و یارانش بازداشت و محاکمه و حبس و گرفتن عناوین و القاب از بعض دلسوزان نظام را در کارنامه دارند

اما این بنده خدا خودش رفته چهار راه امیر اکرم و در مورد نیکا تحقیقات کرده از هر کی اون دور و بر و توی اون ساختمان حادثه بوده هم تا تونسته شواهد جمع کرده

ویکی پدیا میگه نیکا شاه کرمی توسط عوامل سرکوب گر رژیم ایران تحت شکنجه کشته شده 

بی بی سی میگه ده روزه که توی حبس و شکنجه ست و سرانجام جنازه ش رو در کهریزک به خانواده اش تحویل داده اند و مخفیانه در روستای دور افتاده ای دفن کرده اند که همین رو خاله نیکا هم توئیت می کنه که در روستای دور افتاده دفنش کردند

وحید اشتری در تحقیقاتش به این نکات رسیده:

🔴 گزارش و تحقیق محلی و میدانی وحید اشتری از فوت نیکاشاکرمی

١. این تحلیل سی و پنج قسمت است تا آخر بادقت بخوانید. اکثر شواهد عینی از اهالی محل و ساختمونی هست که نیکاشاکرمی اونجا حادثه براش اتفاق افتاده

۲. ادامه متن رو از زبان وحید اشتری بخوانید

‏۳. من تقریبا وقت گذاشتم و همه مطالب در مورد ‎#نیکا_شاکرمی را خواندم. تقریبا هیچ چیزی نیست که نخوانده باشم یا ندیده باشم. بخاطر دغدغه خودم رفتم آدرس دقیق در محله امیراکرم را هم پیدا کردم. با اهالی ساختمان و برخی همسایه‌ها هم صحبت کردم. قصه این طفل معصوم هیچ ربطی به اعتراضات ندارد.

‏۴. البته اینکه نیکا مثل خیلی از هم سالانش در اعتراضات هم شرکت کرده قطعی است. همسایه‌هایی که با کلانتری محل کیفش را اولین بار باز کرده‌اند می‌گویند در کیفش یک عینک شنا و یک حوله خیس بوده است. عینک شنا را معمولا برای جلوگیری از خوردن ساچمه به چشم و حوله را برای گاز اشک آور می‌برند.

‏۵. ولی من با صحبت اهل محل خیلی زود فهمیدم قصه‌هایی که این چندوقت در مورد بازداشت چند روزه و شکنجه و تعقیب و گریز و چیزهای دیگر نوشته شد مشخصا ساخته ذهن خبرنگاران رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور است. هم همسایه‌ها و هم کسبه محل پیدا شدن جنازه را متعلق به ۳۰ شهریور می‌دانند.

‏۶. یعنی نیکا غروب ۲۹ شهریور در اعتراضات بلوار کشاورز بوده و شب به این ساختمان نیمه کاره در لبافی نژاد که فقط چند پلاک با منزل خاله‌اش فاصله دارد آمده است. نزدیک صبح چند ساعتی روی پشت بام بوده و تعداد زیادی سیگار کشیده است که فیلترهایش باقی است.


‏۷. در این چند ساعت شروع می‌کند به پاک کردن اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و احتمالا خاطرات و عکس‌ها و کانتکت ها و چیزهای دیگر. بعد همسایه‌ها نزدیک صبح صدای افتادن یک جسم سنگین در حیات خلوت را می‌شنوند. ساعت‌های متفاوتی را ذکر می‌کنند که خیلی دقیق نیست. بین ۴ تا ۵ و نیم صبح.

‏۸. همسایه طبقه زیر همکف که اولین نفر جنازه را دیده می‌گوید بخاطر بالاتر بودن باغچه از داخل خانه پشت باغچه را نمی‌تواند ببیند. حدود ساعت ۱ ظهر که برای گربه‌های حیاط غذا می‌آورد متوجه جنازه می‌شود و به سایر همسایه‌ها و پلیس فورا زنگ می‌زند.

‏۹. اهالی محل و کسبه ها هم آمدن پلیس و بردن جنازه را متعلق به ظهر ۳۰ شهریور می‌دانند. اینکه رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گفتند نیکا ۲۹ یا ۳۰ شهریور دستگیر شده و ده روز بازداشت بوده و آنجا شکنجه شده و الباقی داستان رسما با توجه به شهادت اهل محل یک قصه تخیلی می‌نماید.

‏۱۰. برخی ساعتها و تاریخ وقایع و جزئیاتی که برخی خبرگزاری‌های داخلی منتشر کرده‌اند بعضا اختلافاتی با چیزهایی که اهل محل می‌گویند دارد. من در این روایت فقط جزئیات ساعتها و رخ‌دادهایی را می‌نویسم که مستقیما از همسایه‌ای که جنازه را دیده یا به پلیس زنگ زده یا ... شنیدم.

‏۱۱. فیلمی که از ورود نیکا به ساختمان منتشر شد هم برای دقایق اولیه بامداد ۳۰ شهریور است. نیکا در حال تعقیب و گریز نیست و دنبال آدرس جایی می‌گردد که تا حالا به آنجا نرفته است. اول از کوچه عبور می‌کند بعد در تلفن می‌گویند برگرد. به درب خانه هم که می‌رسد درب را برایش باز گذاشته‌اند.

‏۱۲. من با پرس و جو از همسایه‌ها تقریبا مطمئن شدم که زنده از بالا خودش پریده است.
اولا کسی را که زنده باشد و به زور از بالا بیندازند حتما داد و هوار می‌کند و هنگام سقوط جیغ می‌کشد ولی در خودکشی یا اشکالی شبیه به این که طرف با قصد خودش می‌پرد متفاوت است.

‏۱۴. نکته بعد اینکه در تصاویر حیات خلوت مشخص است جای جنازه با نقطه‌ای که به زمین خورده چند وجب فاصله دارد. یعنی طفل معصوم زنده بوده و داشته جان می‌داده. همسایه‌ها مطمئن بودند با پیشانی زمین خورده و جمجمه‌اش کامل له شده ولی جنازه‌اش روی زمین برگشته است.

‏۱۵. روی تصویر جنازه در حیات خلوت دقت کردم‌. بند کتانی‌هایی که پایش بود را دور پاش پیچیده بود ولی این کتانی‌ها در حال تقلا از پایش درآمده بود.
احتمالا برای آن چند لحظه‌ای است که طفل معصوم داشته روی زمین دست و پا می‌زده است.

۱۶. صفحه اینستاگرام خانم آتش شاکرمی خاله نیکا را پیدا کردم. پست‌ها و هایلایت‌های قدیمی‌اش را خواندم (اسکرین شاتها را باز نمی‌توانم ضمیمه کنم) خیلی روشن بارها نوشته که نیکا زیاد با وی دعوا داشته و احتمالا قهر کردن و بی خبری‌شان از همدیگر سابقه داشته است.


‏۱۷. این طفل معصوم مشکلات عاطفی و روحی زیادی داشته است. مادر نیکا ازدواج مجدد داشته و الآن در زندگی دیگری است. با پدرش هم مشکلات زیادی داشته‌اند. پدرش سالها پیش فوت کرده است. بخاطر همین نیکا در تهران با خاله‌اش زندگی می‌کرده و در یک کافی شاپ کار می‌کرده است.

‏۱۸. چندتا فیلم هست که مجریان شبکه‌های فارسی زبان می‌گویند با پدر نیکا صحبت کرده‌اند.
درحالیکه سالهاست این بنده خدا مرحوم شده است.
برای سر و شکل دادن به این قصه دروغ‌های عجیب و غریبی گفته شده که حال و حوصله ذکر تک تک را ندارم. با این سرعت افتضاح نت هم هیچ چیز نمی‌شود ضمیمه کرد‌.

‏۱۹. همسایه‌هایی که با کلانتری کوله را باز کردند می‌گویند شناسنامه و سایر مدارک هویتی وجود نداشته است.
ماموران پلیس چون قفل گوشی که بالا کنار کوله مانده بود را نمی‌توانند باز کنند سعی می‌کنند گوشی را از حالت پرواز در بیاورند که حداقل کسی تماس بگیرد و خبر از دخترک بگیرد که نمی‌شود.

‏۲۰. یکی دو تا از همسایه‌ها با تردید گفتند گوشی نیکا سامسونگ بود. من سرچ کردم ظاهرا سری اس سامسونگ را بدون داشتن رمز حتی از حالت پرواز نمی‌شود درآورد. احتمالا روایت‌شان از این ماجرا غلط نباشد.
ولی خیلی محکم اظهارات خاله نیکا که گفته بود شناسنامه با وی بوده را رد کردند.

‏۲۱. جنازه این دختر نوجوان در پزشکی قانونی قریب یک هفته بدون احراز هویت باقی می‌ماند. خانواده روز ۷ یا ۸ مهر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند و خیلی زود با مشخصات تطبیق داده می‌شود و جنازه را تحویل‌شان می‌دهند.
اینها با تاریخ دقیق همانموقع در اینستاگرام خاله‌اش نوشته شده و الآن هست.

‏۲۲. آدرس پزشکی قانونی استان تهران در جاده قدیم قم واقع در کهریزک پانصدمتر بعد از درب شرقی بهشت زهرا می‌باشد.
همه افراد برای شناسایی جنازه مفقودین‌ می‌روند آنجا.
ولی در گزارش‌های بی بی سی و اینترنشنال تعمدا فقط اسم کهریزک را به جای پزشکی قانونی می آورند و می‌پرسند سوال اینست؛


‏۲۳. «چرا نیکا در حوالی بلوار کشاورز مفقود شده و در کهریزک به خانواده‌اش تحویل داده شده است؟»
مخاطب بی اطلاع هم به محض شنیدن اسم کهریزک یاد سایر جنایات رخ داده و رسیدگی نشده می‌افتد.
این عقل کل‌ها می‌دانند هرکسی در تهران مفقود شود آنجا باید دنبالش گشت و این کارشان تعمدی است.

۲۴. من با بررسی‌هایی که کردم حس کردم کنش‌های خاله نیکا خیلی عجیب است.
اول فکر کردم شاید بخاطر تحت فشار بودن از طرف خانواده بخاطر داشتن مسئولیت در اتفاق رخ داده و مشکلاتی که مدتها برای این نوجوان وجود داشته سعی می‌کند موضوع را سیاسی کند و یک واکنش عاطفی برای رفع اتهام از خود است.

‏۲۵. بعدتر بدبین‌تر شدم و حس کردم شاید مثل برخی موارد دیگر که ما در ایران شاهدش هستیم از یک اتفاق رخ داده یا حتی ظلم صورت گرفته درحال دوختن کلاهی برای خود یا مهاجرت یا گرفتن پناهندگی است.
مثلا در توییتر آگهی اعلام مفقودی زیاد می‌بینم که خانواده‌ها درخواست شناسایی و ریتوییت دارند

‏۲۶. ولی نمی‌فهمم چرا به جای درخواست از مردم یا ساکنین بلوار کشاورز یا درخواست از رسانه‌ها برای شناسایی دختر نوجوان گمشده در اولین آگهی اعلام مفقودی که در توییتر منتشر کرده باید خبر مفقودی را به زبان انگلیسی برای مخاطب خارجی بنویسد و شماره تماس بدهد که تماس بگیرند.

‏۲۷. خانواده پدر مرحومش با خانواده مادرش بر سر اینکه در آرامستان آنها دفن شود یا در آرامستان اینها اختلاف داشته‌اند. نهایتا نیکا در روستای پدری در کنار پدرش و سایر اقوام‌شان دفن می‌شود.
خاله‌اش همانموقع در مورد این داستان سرایی‌ها در مورد دفن در یک روستای دورافتاده استوری زده است.


‏۲۸. اینکه نیکا آن شب به دعوت چه کسی به آن ساختمان آمده و با کی قرار داشته و چه کسی در را باز گذاشته و تلفنی راهنمایی‌اش می‌کند و چه اتفاقی در آن یکی دو ساعت افتاده را نتوانستم در بیاورم چون همه ۸ نفر ساکن ساختمان در بازداشت‌اند.
ولی یک نکته قابل تامل را در پرس و جوها فهمیدم.

‏۲۹. امروز از دختر یکی از همسایه‌ها که نیکا در حیاط ‌شان افتاده بود یک روایت عجیب شنیدم. این خانواده روز ۲۹ شهریور دو ساعت قبل از آمدن نیکا به ساختمان بغلی، برای شب نشینی رفته‌اند بیرون. حین سوالات دختر همسایه یادش آمد که ساعت ۹ و ۱۰ شب وقتی داشتند از خانه بیرون می‌رفتند ...

‏۳۰. یک جوان از ساختمان با یک کیسه زباله خارج شده و داشته با تلفن صحبت می‌کرده و به آنطرف پشت خط با عباراتی اینچنین نصیحت می‌کرده است. «نکن این کارها را می‌گیرنت، نرو تو این شلوغی‌ها و...»
باتوجه به اینکه نیکا آن‌روز در بلوار کشاورز بوده می‌شود این تماس قابل تامل است.

‏۳۱. اگر روایت این دختر صحت داشته باشد می‌شود حدس زد احتمالا این پسر با نیکا در تماس بوده و آدرس را داده و در را برایش باز گذاشته است.
نمی‌دانم این فرد بین ۸ تا بازداشتی است یا نه ولی اینها چهره آن پسر را اصلا یادشان نبود.
ولی اگر دوریین را چک کنند فکر می‌کنم خودش کلید ماجراست.

‏۳۲. الغرض حرف خیلی زیاد است. نمی‌دانم موضوع فوت این دختر نوجوان عاشقانه است عاطفی است یا خانوادگی است.
حتی مطمئن نیستم در آن ساختمان چه اتفاقی رخ داده و ماجرا خودکشی است یا قتل یا هرچیز دیگر.
ولی از چیزی که مطمئنم داستانی که در فجازی ساخته شده هیچ نسبتی با مرگ تلخ این دختر ندارد.

‏۳۳. راستی موضوع تجاوز یا تعرض البته نیاز به آزمایش پزشکی دارد.
ولی من چون یک سناریوی دیگر را حدس می‌زدم سعی کردم با یک مرد میانسال همسایه که از ساعت ۱۳ بعنوان اولین نفر با تماس خودش را به آنجا رسانده و تا ساعت ۲۰ که آمبولانس پزشکی قانونی آمده بالای سر نیکا بوده حرف بزنم.

‏۳۴. می‌خواستم در مورد احتمال تجاوز یا تعرض بپرسم.
بخاطر اینکه شنیدم حدود ۷ ساعت بالاسر نیکا بوده و به تیم‌های مختلف و کارشناسانی که آمده‌اند و رفته‌اند کمک کرده است و بدن عریان نیکا را در تمام بررسی‌های در صحنه دیده است.

‏۳۵. در مورد علائم ظاهری تعرض یا تجاوز مثل پاره شدن یا کشیدن جایی از لباس‌ها یا باقیماندن جای چنگ و خراشیدگی و درگیری روی بدن نیکا خیلی محکم گفت مطلقا هیچ چیزی وجود نداشت. شکل داخل شدن نیکا به ساختمان هم مدلی نیست که از تهش تجاوز دربیاید.

‏البته این‌ حرف‌ها سند نیست و نمی‌شود به بررسی ظاهری اعتماد کرد. ولی چون موضوع تعرض فعلا سند ندارد دامن نزنید و با قلب خانواده داغدار بازی نکنید بهتر است.
اینهم از کثافت‌کاری رسانه‌های فارسی زبان برای احساسی‌تر کردن ماجراست.
اینها دنبال پروژه خودشان‌اند دلشان برای هیچکس نمی‌سوزد.
وحیداشتری

  • سویدا

نظرات  (۴۹)

...

کیه که بفهمه ...
آدم اگه آدم باشه وقتی عصبانی هم باشه فهمش رو زیر پاش نمیذاره !

به نظرم اون چیزی که از بین رفته اعتماد نیست, درک و شعور حداقلیه که از بین رفته!

آدم ها وقتی عصبانی هستند نمی شه باهاشون حرف زد. آدم ها وقتی عصبانین نمی تونن درست حرف بزنند و اعتماد کنند

مهم اعتماد هست که از بین رفته

می دونی همیشه تو شلوغی ها اتفاق های بی ربط مرتبط میشن

  • سویدا الف
  • دقیقا ندا آقاسلطان سازی هم بی وقفه ادامه داره 

    گاهی که از کتک ها و ساچمه ها ی نیروهای امنیتی صدام به اعتراض بلند میشه اطرافیان بهم میگن خوب می بینی که جریان چطوریه مجبورن مردم رو پراکنده کنند بخاطر امنیت خودشون

    ولی خوب قبول دارن که از 78 به اینور باید افسران مواجهه با اعتراض تربیت می کردیم

    مردم هم کاش قبول کنند که حداقل روز و ساعت اعتراضشون مشخص باشه

    مثل جلیقه زردهای فرانسه ..حالا خیلی توقع نداریم مثل اونها برن از قبل مجوز هم بگیرن ...

    الان خود شلوغی ترسناکه

    کسی از پلیس نمی ترسه 

    اداره ما سه کیلومتر با مرکز شلوغی فاصله داشت دیروز همکارام انگار به گوششون خورده باشه زود از اداره می زدن بیرون که دامن گیرشون نشه 

    وقتی میرن پل عابر پیاده رو آتیش می زنن اون همه دودی که راه می افته از اون بالا هر کی رو بخوان می تونن پرت کنن پایین کی به کیه؟

    😭😭💔 چقدر تلخ و دردناک...

     

    ممنون برای انتشار این متن‌. آقای اشتری همسر دوستمه، میشناسمش. میتونم به ابن نوشته ‌‌‌‌اش اعتماد کنم.

  • سویدا الف
  • چه راحت می نویسند خبرگزاریها

    "شنبه 16 مهرماه در اغتشاشات محله امامزاده حسن بسیجی ای کشته شد"

    باید بمیرم از وحشت این خبر

    خبر بسیجی کشون را از ارتفاعات کانیمانگا کشانده ایم به امام زاده حسن 

    همانجا که هر پنج شنبه می رویم گشتی توی بازارش بزنیم و خانه پسرعمو هم آنجاست و ....

    محله است یا محل جنگ؟

    ما را چه شده ؟

    دوست ناخشنود مخالف م می گوید: 

    اولا که هم بسیجی ها را هم نیکا و مهساها را خودشان می کشند

    دوما که پل عابر پیاده هم صدملیون در آتش سوزی خسارت خورد که خورد هنوز به نود و دو هزار میلیارد اختلاس شما که نرسیده

    سوما تازه اصلا آتش را هم خودتان می زنید

    اولا که

    اختلاس که سم است اما خائن ها و منافقها هستند ما نیستیم

    92 هزار ملیارد هم البته توجیه نمی شود اما اختلاس نبوده تخلف بوده یعنی طیق قوانین و ضوابط مناقصات پیمانکارهای قراردادهای مربوطه انتخاب نشده اند

    در مورد اینکه خودمان می کشیم و به آتش می کشیم  باید بگویم خدا این خود لعنتی مان را از میان بر دارد هر کسی که هست

     

    طرف بسیجیه و قبلا هم سمت توی تشکیلات بسیج داشته. به وضوح وابستگیهای استمرارطلبانه (به قول خودشون اصلاح طلبانه) داره، بعد میگی آدم نظام نیست؟ یارو خودش یه پای نظام و سهیم پای سفره نظامه!

    مادر نیکا هم فیلم رو تکذیب کرده و هم خودکشی رو؛ شاهد برای کشته شدن تو اعتراضات هم دارن! حرف مادر مقتول سنده یا کسی که دست خودش به خون امثال نیکا آلوده است؟

    ندا هم ساخته شد، کشته شد؛ به دست هم پالگی های همین اشتری هم کشته شد. اما امثال شما همون طوری که امروز دارید بازی کثیف صداوسیمای رذل رو میخورید، اون روز هم بازی خوردید و هنوز هم تمایل شدیدی به بازی کردن توسط حکومت و نوچه های جیره خورش رو دارید!

    زهرا جان به من میگی که مادر و خاله نیکا که خیلی دیر متوجه غیبت دخترشون شدند و در صدد جستجوش برآمدند یعنی هفت روز بعد از مرگش چطوری می تونن این قدر محکم بگن توسط رژیم کشته شده

    وحید اشتری هر کی بوده الان خیلی زاویه داره با نظام

    زهرا جان نمی دونم چه مرامی داری ولی مطمعنم دوست نداری ایران سوریه بشه

    اما متاسفانه توی سرازیری ای افتادیم که تهش سوریه  شدنه

    در این نقطه عطف تاریخی سوای احساساتمون و فقط با منطق یک کارآگاه بیا سراغ چندتا پرونده بریم که حیفه حقیقتش کشف نشه

    یکی ماجرای تقلب در سال 88 و این پرسش بی پاسخ مونده که چرا نودهزار ناظری که سر صندوقها بودند با اعلام ریز و جزئی  آمار تک تک سی و پنج هزار صندوق

    حتی یکیشون ادعا نکرد سر صندوقی که ما بودیم آمار این نبود که اینها میگن و جیز دیگه بود؟

    نگو ترسیده بودند یا خریده شده بودند ...آخه نود هزار نفر بودند

    دوم هم ماجرای این دختر را با حوصله بخوان به خدا خاله و مادرش اصلا تا یک هفته خبر نداشتند این گم شده ولی جسدش به گواهی شاهدان که یکیش هم فامیل خودمونه و از همون روز گم شدنش به ما گفت دختری که بعنوان مدل چندباری مانتوهای مغازه اینها را پوشیده بود را از ساختمان پرت کرده اند پایین

    اون 22 تا بسیجی و نیروی امنیتی که شهید شدن مادر نداشتن؟!خونشون رنگ نداشته؟؟؟

     

    کی برای اونها مادری میکنه کدوم منش ظریفانه خانومانه میخواد دل مادر و پدر اون 22 شهید رو التیام بده ...

     

    به اینها هم فکر میکنین یا همچنان فکر میکنین برای وحشی های بی منطق, دد منش, بی مغز, وقیح و متوهم میشه مادری کرد و به راهشون آورد؟؟؟


    احیانا نگاه مستبدانه ای به خون این عزیزان نداشتم یه وقت!

     

     

    پاسخ:
    ۲۲ تا نبودن خیلی بیشتر بودن
    از من نپرس برادر
    از زهرا خانم بپرس
    یه کم کامنتش رو بخون تا بفهمی به کجا رسیدیم
    آشکارا منتظر سقوط هستند و شاهسوارهاشون از خارج خواهند آمد و گل و بلبل درست خواهند کرد
    من فقط از شما خواستم به کمک بصیرتتون اوج قانقاریا رو دریابین شما به جون من افتادین
    خیلی متاسفم برای کشورم

    اعلام مفقودی از روز اول شد؛ شما خواب بودی نشنیدی، مثل همین حالا!

    منم میتونم بیام بگم فامیلمون چنین و چنان گفته، سنده؟ همه ایران خبر داشتیم و در مورد مفقودیش حرف میزدیم، حالا میشه مادرش بی خبر باشه؟ اینم مثل هواپیما شما هر چی اصرار کنی نقص فنی هواپیما بوده، بالاخره معلوم میشه اون نبوده! هر چی پرونده مثل هواپیما بیاریم بازم شماها قبول نمیکنید چون منفعتتون در اینه! اندازه تمام این ۴۳ سال دسته گل دارید که هر کدوم به تنهایی توی هر کشوری رخ داده بود تا الان حکومتش ساقط شده بود ولی شما این قدر وقیحید که حتی عذرخواهی هم نمیکنید فقط هر بار وحشیانه تر از قبل می گیرید و می کشید!

    الان عدد و رقم صندوق که میاری، توجیه کننده اینه که ندا رو امثال اشتری نکشتن؟ حتی به خودتون زحمت نمیدین یه سفسطه درست بیارید!

    سوریه رو هم جمهوری اسلامی، سوریه کرد وکرنه داشت مثل تونس و مصر روند انقلابشو طی میکرد؛ این همه آدم حسابی ایران داره (چه داخل و چه مهاجر) که بعد رفتن جمهوری اسلامی میان به جای جماعت کمر شل و حکومت رو دست میگیرن. تمام عقلانیت و خردی که ۴۳ سال از این کشور دریغ شد، با رفتن جمهوری اسلامی برخواهد گشت. یه طوری میگید که انگار آسمون سوراخ شده و جمهوری اسلامی افتاده پایین! وحی منزله مگه؟ شما سایبری ها خودتون خسته نمیشید از این توهین به شعور مردم؟ خوبه حرف ثابت خودتون این چند سال «تقصیر مردمه» و «هر کی نمیخواد جمع کنه بره» و امثالهم بود و هنوزم حرفتون همینه!

    زاویه؟ یا نمیدونی معنای زاویه چیه، یا ما رو گرفتی! لابد خاتمی (آخوند شکلاتی!) رو هم شما اپوزوسیون حساب میکنی! هاشمی هم حتما علیه السلام بود! کروبی هم حتما حلال خوره! خمینی هم صلح طلبه! رییسی هم حامی حقوق بشر! حتی میرحسین و رهنورد هم قطعا آدم حسابی ان و اهل هنر و فرهنگ! حسن روحانی و ممجواد ظریف هم یقینا دیپلماتهای کارکشته هستن! بسیجی هم بی شک نیروی با شرفیه! قالیباف هم که ایثارگره! قاسم هم که فعال حقوق کو‌دکان سوری بود! 

    شما استمرارطلبها و اشتری ها و مطهری ها و... به مراتب خطرناکتر از اون باتومی هستین که تن مردم رو رنجور میکنه!

    پاسخ:
    زهرا بابا تو دیگه کی هستی
    همه دست ما رو خوندی
    آفرین
    بعد انقلابتون من به تو رای میدم

    در ضمن زهرا خانم خدا نکنه من اصلاح طلب باشم

    خیانت این قوم از داعشیهای اغتشاشات به مراتب بیشتر بود و شک دارم بدون اونها تو الان اینجایی که ایستادی میبودی

    اشتری که رد شد 

    نظر داماد عمه ما هم در شبکه تیوری توطئه شما رد شد خنده دار نیست  پس با من مزدور دروغگو چه بحثی داری اگر بر مبنای اعتماد متقابل باهام هم کلام نشدی؟ 

  • سویدا الف
  • من از کامل بودن منظومه فکری زهرا خانم خوشم اومد حدس میزنم جزو نخبه های دهه هفتادی باشن و تحصیلکرده

    اما نباید من رو ونویسنده متن رو جزئی از توطئه بدونید ما هم مردمیم منفعتی هم نداریم برای دفاع از نظام  که ابنجا این بلاگ به قدری سوت و کوره که انرژی صرفش کردن فقط مخ لس بودن رو میطلبه

    حالا تحلیل به دور فکتهامون رو که مقایسه میکنم میبینم عمده اختلافمون از فکتهاست

    اگر ندا و نیکا و مهساها و حدیث نجفی و سارینا اسم و رسم دارن و ملتی دل سوخته شونه و اصلا نظام کشته اونها رو

    ده ها بسیجی هم این وسط کشته شده اند که رسانه ها کاری به کارشون ندارن و وجدان عمومی هم به شکل جندتا عدد میبیندشون

    خیلیهاشونم شانسی زنده موندن.....

    اما فکت شما در مورد 

    تقلب ۸۸ چیه بود  یا نبود؟

    انتخاباتی که از اساس باطله و طرفینش هم باطل و باطل‌ترن، دیگه چه فرقی داره استمرارطلب پیروز بشه یا اقتدارگرا یا تقلب شده باشه یا نه!

    شما میگید اغتشاش، ما میگیم اعتراض! داعش هم بچه خود این حکومته، فقط هنوز یه 20 سالی مونده که بخواد توی تهران زیر پاشون فرش قرمز پهن کنن و بهشون بگن «جنبش اصیل منطقه» و بابت برگشتنشون جشن بگیرن و بگن مدافعین اسد هم توسط داعش کشته نشدن! 20 سال دیگه معلوم می‌شه (البته به شرط حیات ج.ا) که داعش هم مثل طالبان همرزم حضرات بوده و ما رو اسکل کرده بودن فقط!

    اون بسیجی میتونه هموطن خودش که خواسته ناحقی هم نداره رو سرکوب نکنه تا کتکشم نخوره؛ به همین راحتی! همون طوری که ارتش شاهنشاهی هم از یه جایی به بعد ریزش بدنه داشت و نهایتا هم اعلام بی طرفی کرد و مردمی شد! خیلی ساده است :)

    البته تجربه 88 و 96 و 98 میگه خیلیاشون مثل صانع ژاله اساسا بسیجی نبودن ولی مصادره به نظام شدن!

    پاسخ:
    من جوابمو گرفتم
    شما همونایی هستین که هشت نه ماه مملکتو بابت یه دروغ فاحش به آشوب کشیدین و حالا به وجدان خودتونم دروغ میگیین
    اوباما از فرصت آشوبهایی که درست کردین برای متقاعد کردن کنگره جهت بی سابقه ترین تحریمها متقاعد کنه  وتمام  بلاهایی که این چندساله به سر نظام اومد از دو لبه ی قیچی که یکیش مریضی و تنبلی اقتصاد ایران و یکیش هم تحریمهای شدید بود 
    حالا کلا میزنین زیر همه چیز 
    بعدشم که عین خر توی آشوب و بلوایی که درست کردین موندین معلومه که باز همه چیز تقصیر جیم الفه
    وجدان لطفا

    ضمنا پرستو خانم، فکر نکنی برای تیکه هات جواب ندارم، فعلا دارم بهت لطف میکنم و جوابتو نمیدم!

    آخه چتونه؟ 

    کسی که برای سرگوب میره کشته میشه یا می کشه؟ چقدر مالیخولیا دارین شما تو چه حال و هوایی هستین؟

     

    پلیس رو تو آمریکا و غرب کلا جرات داری تاچ کن چه برسه به اینکه بکشی

     

    الان داشتم اخبار رو میخوندم دیدم سران مملکت همه در انکار زندگی میکنند. میگویند جمعیت کمه و فریب خوردن و بچه اند... و در یک کلام در بر پاشنه همیشگی میچرخه. طرفدارای جزء و خرده پا هم مثل شما که بدبخت تر از اونایید.

    جنایت و دروغ گویی بین سران حکومت و طرفداران اندکش عادیه. یک ساعت بدون دروغ نمیتونید زندگی کنید. البته این خواص شیعه سانانه که خدعه کنن و دروغ بگن.

    شما ها مثل قوم های لجوج تو قرآن میمونید که دست از فساد و جنایت برنداشتند تا اینکه عذاب بر سرشون اومد و همشون رو تار و مار کرد.

     

    اون روز دور نیست ان شاء الله

     

    وَقَالَ نُوحٞ رَّبِّ لَا تَذَرۡ عَلَى ٱلۡأَرۡضِ مِنَ ٱلۡکَٰفِرِینَ دَیَّارًا 

     

    آمین

     

    پاسخ:
    شما جزو اندک حامیانی از اینها هستین که قران را قبول دارین
    بقیه تون می سوزونیدش
    اما کامنت زهرا رو بخون که تو رو مثل اسطوره هات که اسم همه روآورده آتش خواهد زد
    کجا میرید.رهبرتون کیه
    از کجا معلوم وقتی به قدرت رسید به شما وفادار بمونه.
    جایی نمیرید رهبری هم ندارید
    فقط خون به دل مردم میکنید بجه ها رو یتیم می کنید

    ما نبودیم، دوستان استمرارطلب شما بودن! همونایی که امید بذر هویتشون بود و با تَکرارهای خاتمی به ارگاسم میرسن! همونا که هنوز معتقدن میرحسین قبله آماله! جنبش سبز هم آخر و عاقبت تمام اتفاقات سیاسی جهانه!

    لابد گشت ارشاد هم کار تحریمای آمریکا بوده! هواپیمای اوکراین، سانچی، متروپل، اقتصاد افتضاح، توهین های مکرر صداوسیما به مردم و دریاچه ارومیه و هوای آلوده و فتوای جهاد به شیعیان ارتش عراق و زیر بار قطعنامه نرفتن و... همه اینا کار آمریکاست و شما هم که پاک و منزه از خطایید و اصلا هم بی عرضه نیستید! ماشالا تقصیرا یا گردن تحریمه، یا گردن جنگه، یا دولتهای قبلی (فرقی نداره کی باشه، به هر حال مقصر دولتهای قبلیشن!) یا مردم یا اون میرحسین و کروبی مافنگی! تمام اون 30 و چند سال همه چی خوب بود و همین تا انتخابات فرمایشیتون به فنا رفت همه چی خراب شد! انصافا اعتماد به سقف شماها رو الاغ داشت، خودشو سلطان جنگل اعلام میکرد!

    ببین! کسی که بخواد کار بکنه، دنبال مقصرش نمیگرده! میگه این مشکلات هست، حله! درستش میکنم! 43 ساله فقط دارید عمر یه ملت و سرمایه های یه کشور رو هدر میدید و مدام فقط دنبال اینید یکی رو به عنوان مقصر معرفی کنید و همزمان هم مردم رو رنج بدید! قوم اشغالگر هم اگه بود این چنین با کشور مستعمره تا نمیکرد که شماها کردید و میکنید!

    پاسخ:
    اصلاح طلب دوست ما باشه
    اصلا شما تمرین براندازی رو زیر لوای اون شروع کردی
    اینکه ما سه روزه به اشتباهمون اعتراف کردیم جندین نفر رو بازداشت حبس انفصال و جرایم دادیم دیه دادیم عزر خواستیم .اما شماها سیزده ساله درباره دروغی که یک ملت رو نه ماه به آتیش کشیدو طبق اقرر خودتون صد و اندی نفر را کشت یه عزرخواهی ساده نکردید
    ما که بارها به ضعف اقتصادمون معترفیم و حرکت مون به سمت تولید هر بار به بهانه ای مختل میشه
    قطعا ما دنبال مقصرنیستیم
    اما دلیل نمیشه شما قصر در برین
    جر میزنین و مدام میزنین زیر میز 
     

    استمرارطلبا وقتی معترض نما شدن که دستشون کوتاه موند، ما از وقتی معترض بودیم که شما مشغول لطمه زدن به ایران شدید یعنی از همون سال اول!

    آره می بینم هنوز معتقدید که کار خوبی کردید زدید و اگه نمیزدید فلان میشد و هیچ دادگاه عادلانه ای برگزار نکردید و سر جعبه سیاه هم اون طوری دلقک بازی درآوردید و هیچ وقتم نگفتید چرا اون شب آسمان ایران کلییر نبود! چون فرمانده کل قوا تشخیص داده بود که باید سپر انسانی ساخته بشه! تمام گندکاریاتون همینه! حالا بماند که ۳ روز همه جوره بسیج شدید ثابت کنید «از نظر علمی امکان پذیر نیست» ولی همه دیدیم که بود! کسی هم از روز اول نه دیه خواست نه جریمه، فقط شفاف سازی موضوع رو میخواستیم که نکردید. اینکه دو تا اپراتور سطح پایین که فقط وظیفه داشتن دکمه رو بزنن، هیچ نقشی در کلییر نکردن حریم هوایی و دروغ گویی و بقیه مسائلش نداشتن و با این محاکمه های صوریتون فقط بیشتر از قبل توهین کردید.

    ببین برای طفره رفتن از پذیرش گندکاریای حکومت عزیزتون، اصلا ۸۸ بهانه و سفسطه مناسبی نیست! من حمایتی از اون میرحسین و رهنورد و کروبی چلغوز نکردم که گیر دادی بهش! جمع کن خودتو که نابلدتر از این حرفایی جوجه بسیجی. همین حالام می بینی که کسی نه حرف اون پوفیوزا رو میزنه و نه میگه ما ادامه دهنده اون روزاییم! اقلا برو سفسطه یاد بگیر و کمتر بزن به جدول!

    کشورای دموکراتیک مگه رهبر دارن؟ این ویژگی دیکتاتورهاست و شما حامیان دیکتاتور همش همینو تبلیغ میکنید! و هیچ حجتی جز این ندارید! چون اصلا چیز قابل دفاعی ندارید. رهبر شما خیلی وفادار موند، آره! تک تک کسایی که کمکش کرده بودن به قدرت برسه رو یکی یکی حذف کرد و هنوزم هر ۸ سالی یه عده ای حذف میشن!

    قرآن و پرچم و مسجد سوزی کار خودتون بود تا از احساسات دینی بهره ببرید و مردم رو فریب بدید ولی دیدید که سر سوزنی هم فایده نداشت! ضمنا یه هدف این اعتراضات برگردوندن حرمت دین خداست، تا دیگه بازیچه و ملعبه و ابزار دست شماها نباشه! همین که حکومتی سر کار بیاد که به جای آزار مردم، دغدغه اش فراهم کردن یه زندگی عادی و آروم برای همه باشه و مدام مشغول راهی برای اذیت و جنگ و تحریم نباشه برای همه مردم کافیه. این شمایید که چون خودتون شکمتون سیره همش دنبال ماجراجویی هستید و اصلا براتون مهم نیست مردم دارن اذیت میشن!

    پاسخ:
    چرایی کلییر نشدن آسمون دقیقا مطالبه ما از رییس شورای عالی امنیت ملی حسن روحانی بود
    دقیقا
    میدونی چرا نزاشت آسمون کلییر بشه چون خودش با آمریکاییا تبانی کرده بود و میدونست قرار نیست آمریکا حمله کنه که ما بخوایم ضد حمله کنیم.مستند میگما خودشم قبول داره که بسته بوده باهاشون قبل از حمله به عین الاسد
    این که کسی حرف ۸۸ رو نمیزنه دقیقا بخاطر اینه که کسی دنبال مقصر نیست و اصلا خیلی نجیب با اون به قول تو چلغوزا برخورد کرد نظام من همه اش درگیر بودم که ما که هرگز لطمه ای به امریکا نزدیم چرا افتاد دنبال تحریم ما...توی کتاب اوباما رسیدم به اینجا که ایران کمترین تعارض را با منافع استراتژیک ایالات متحده داشته اما بخاطر تهدید فعالیتهای هسته ای مدتی با کنگره در حال تصمیم گیری بودیم
    تصاویر کشته شدن زنی جوان در خیابان کنگره را متقاعد کرد که باید رژیم ایران را تنبیه کرد...بی سابقه ترین تحریمهارا تصویب کردیم اما دو سال تا اجرایی شدنشان بخاطر منافع شرکتهای امریکایی وقت دادیم
    ماجراجویی ما ؟ البته که ما خیلی ماجرا جو هستیم به قول مایکل مور اگر ماجرا جو نبود ایران کشورش رو نزدیک پایگاههای ارتش ایالات متحده در خاورمیانه نمی ساخت
    اما شما که دارین عین آب خوردن امثال سلمان امیراحمدی ها رو توی خیابون می کشید ماجراجو نیستید
    شما که تا چند کامنت پیش کلا لاییک بودید الان طرفدار دین خدایید
    پدر مادر شما وقتی از انقلاب ۵۷ بدشون اومد که دادگاههای تندروهای چپ فرت فرت اعدام کرد
    اما شما نامردی می کشید داعش وار می کشید کسی رو که اسلحه نداره می کشید ....قطعا قدرتی به دستتون نمیرسه که بیشتر از این بخواید جنایت کنید
    در مورد رهبر داشتن اینوهر انقلابی ای میدونه که انقلاب لیدر میخاد والا یه جریان کور خطرناک خشمگین میخاد سر از کجا در بیاره
    چقدر شماها فانتزی هستین آخه

    درست میگه زهرا. حناتون دیگه رنگی نداره. ۳ روز دروغ گفتید در حالی که همه دنیا فهمیده بود از روی ماهواره و شواهد دیگه حالا اعتراف کردید. یه عروجعلی ببر زاده هم بازداشت شد. سلامی و حاجیزاده مدال افتخار گرفتند!

    ۸۸ هم زمان خودش خوب بود، تجربه شد که حکومت اصلاح پذیر نیست. البته میرحسین هم ادمه و مشکل داشته ولی خب مردم رو با خیابون آشنا کرد و پاشم وایساد دستش درد نکنه. خوبی این دفعه اینکه مردم از همه چی عبور کردن دیگه فهمین مشکل اصلی چیه و راه درست چیه. این فرش هزار سوراخ رو نمیشه رفو کرد.

     

    هیچکس هم با قران و مسجد و چادر کاری نداره. مشکل ما شمایید و اخوندا و سپاهیا که حکومت رو دو دسته چسبیدید و میخواهیید همه مثل شما زندگی کنند. اتفاقا مخالفان شما اکثرشون مذهبی ها هستند و قرآن رو هم قبول دارند، منتهی به دینی که شما خلق کردید کافرند. حتی مادر بزرگ های چادری من هم شما هارو دروغ گو و وقیح و ضد دین میدونند.

     

    همه ملت ایران از شما بیزارند، با دین و بی دین، ترک و بلوچ و فارس و کرد و .. بی پول و پولدار ... هنرمند و دانشجو و کاسب و ورزشی و ...

    مطمعنی هیچ کس با چادر و دین مشکل نداره

     

    تو همین شریف خودمون چنتا ایمیل تهدید از‌ طرف شماها به چادریها بیارم که تهدید کردید نمره 

    ta

    رو نمیدید؟

    خوب حرفی میزنی ۸۸ مردم رو راه انداخت

    تو که طرفدار دین و حقیقت پرستی بگو

    اگه به فرض محال بهت ثایت بشه

    تقلب دروغ بود

    به وجدان خودت برای این حرکتی که کلا با دروغ و هیاهو راه افتاده چی میگی

    جواب بچه های امثال سعیدآقا باجناق داداشم

    یا همین سلمان امیراحمدی 

    یا اون بدبختایی که عبوری تیر خوردن رو چی میدی

    خیالت راحته که همش کار خود رژیمه؟

    اینجوری برای من قران میخونی؟

     

     

    همه جای ایران مرگ بر خامنه ای شعار اصلی تظاهراته ولی یکبار صدا و سیما پخش نکرده. بجاش یک زن لخت رو پخش کرده و سوزاندن قران! کار این دو نفر رو که از خودتون بودن پخش کردید ولی صدای ملت را نه!

    همین کافیه که بدونی خط قرمز امثال شما نه قرانه و نه اجرای شریعت بلکه خط قرمز شما بت بزرگ شخص خامنه ایه.

    حالا برو به اخوی بگو پول بیت المال رو بریزه تو چاه یه مستند بسازه مردم قران اتیش میزنن و چادری کتک میزننن و میخوان لخت شن ... مردم همین کارهای چند نفر رو هم محکوم کردن و همینه که شما رو میسوزونه. حالا بازم اخوی کذابت بره مستند بسازه از پول ما دروغ تحویل جامعه بده. کیه که باور کنه؟

    پاسخ:
    آی قربون دهنت خامنه ای که مهمون امروز و فرداست شما چرا این همه ازش متنفری؟ میره خودش
    چرا مملکتو آشوب میکنی.
    صدا و سیما هم منافقه از ۸۸ به اینور رصدش کردیم فقط و فقط داره تیشه به ریشه میزنه 
    و چرا نباشه صداو سیمایی که از توش مهران مدیر ی در میاد
    یکی ازین بوقلمون صفتها یک ریال عقیده به چیزی نداره
    بد دفاع کردنش خیلی زحمت ها رو کم کرده
    خدا را شکر تا حالا جنبه و تحمل نداشتین یکی مستندای اخوی  رو ببینین تا بفهمین اصلا موضوعش چیه
    شما فقط
    فقط بی بی سی 
    ایران اینترنشنال
    صدای آمریکا
    را می تونین تحمل کنین

    سلمان امیر احمدی صورتش پر از ساچمه های سازمانیه. به خودتون هم رحم نمیکنید وقتی به رگبار میبندید تو خیابون.

    مردم اوندن تظارات کنن تو خیابون با دست خالی اگر کسی خواست کتکشون بزه یا تیرشون بزنه حق دفاع مشروع دارند.

    پاسخ:
    دفاع مشروع؟
    پسر منکر ابزار آلات دفاعیشون نیستی و در ضمن معترفی که اینور ساچمه است 
    چرا به نظرت معترضان ساعت خاصی رو انتخاب نمیکنن چرا مثل خیلی اعتراضات شیک دیگه عمل نمی کنن چرا مدام جاشون ساعتشون فرق میکنه لیدرها هدفشون چیه؟ غیر از اینه که میخوان  مردم رو سپر انسانی خودشون بکنن و بهتر کشته بسازن؟
    راننده تاکسی داشت از بازار رد میشد دوی ظهر گفت چنان آتیش و دودی راه انداخته ان گه چشم چشمو نمی بینه
    بازاریا شوکه شدن سه سال کرونا کمشون بود حالام این بساط
    این اصلا مایه رنج مردم نیستها شما خودتونو ناراحت نکنید یه وقت
    اینی که درباره سلمان گفتی برام جالب شد
    من این ساچمه ها رو دیده ام
    اصلا مال فرو رفتن تو جایی نیستن گرد و سیاهن اندازه تیله های بازی بزرگن درد میاد لامصب ولی برای متفرق کردن به کار میره و حفظ امنیت این گروههای نادون که با اتیش زدن پلهای هوایی اب رو گل آلود میکنن برای داعشیها 

    خودش میره!؟ یعنی صبر کنیم تا آخر عمرش که همه ی جنایت هاشو کرد بره!؟ فرعون رو هم خدا همینو در موردش گفت؟؟!

     

    این عکسارو ببین که یه نفر ساچمه خورده با اون هایی که به سلمان خورده یجوره:

    https://twitter.com/pouriazeraati/status/1573111484363702272?t=k7-89Qr7vtOdPzmG09ADKw&s=19

    پاسخ:
    من خود ساچمه رو دیدم این ساچمه نیست بهت انداخته ان
    ساچمه های سازمانی که این دفعه به کار رفته حداقل این شکلی نیست
    مرد مومن فقط عینکتو پاک کنی حقیقتو می بینی کم همه اش خودتو دست دشمن بده
    نه می تونی خامنه ای رو درست و آدم وار وادارش کنی بره گرچه از عمرش چیزی نمونده
    راه داره قانون داره
    داشتین مدنی خوب میومدین
    سنگر به سنگر قدرت رو میگرفتین
    یه دفه ۸۸ حوصله تون سر رفت زدین زیر میز
    الانم میدونین چقدر تفرقه تو جامعه هست اون اتحاد ۵۷ دیگه در کار نیست میدونین ازین شلوغیا انقلاب در نمیاد 
    فوقش میشه جنگ داخلی ۱۸۳۰افرانسه و  بین ژاکوبنها که شما باشین و ما حزب الهی ها 
    که نگاه کنین اگه هیچی ررو قبول ندارین فرانسویا که از ۱۷۸۰تا اواخر قرن نوزده فرت فرت انقلاب میکردن الان دیگه فهمیده ان که برای جلوگیری از تلف شدن خون مردم باید جلیقه زرد بپوشن و روز و ساعت مشخص بیان بیرون همونها هم برین ببینین چنتا چشم کور شده با ساچمه های سازمانیشون

    یعنی میفرمایید مثل ۸۸ قرار بزاریم سر ساعت ۲ میدون آزادی که راحت یجا بیایید قلع و قمع کنید!؟ :)))))))) 

     

    درس هایی که مردم گرفتند همینه. سر کوچه خودشون شعار میدن تا نیروهای سرکوب اومدن سریع میرن تو خونه. تا خسته اشون کنن و نتونن سرکوب کنن.

     

    پاسخ:
    سر کوچه خودشون خیلی خوبه
    پس نریزن بازار و خیابون آزادی و شوش و حسن آباد
    موافقم
    اگر راحت یکجا قلع و قمع شدین سال ۸۸ بخدای احد و واحد منم از فردا روسریمو ور میدارم میام جزوتون
    فقط یه دونه آدرس و نشونی از قلع و قمع بده
    از ویکی پدیا ندیا
    ویکی پدیا برای فاطمه زهرا هم حرف در آورده که روم نمیشه بگم


    مگه من گفتم اینا ساچمس؟ اینا جای ساچمش. فقط تو دیدی مگه؟ بیا تو خیابون از نزدیک ببین. 

    پاسخ:
    تو خیابون از نزدیک دیدم دخترم آورد خورده بود پای سرایدار مدرسه شون 
    اصلا فرو نمیره پلاستیکی و گرد و گنده س 

    اتفاقا نه تنها تفرقه نیست که مردم رو رفتن شما کاملا متحدن. نه شعار ضد مذهبی کسی میده نه شعار تجزیه طلبی. چادری و بی روسری با هم عکس میندازن و سنندجی و تهرانی و بلوچ شعار یکسان خونین تمام ایران و جانم فدای ایران میدن.

     

    شاه هم میگفت بعد من ایران ایرانستان میشه. ایران هیچوقت سوریه نمیشه. اگر نگرانید که بشه مثل اسد رفتار نکنید و قدرت رو تحویل مردم بدید. چرا مردم باید کوتاه بیان هر دفعه؟

     

    مجلس و دولت تو این حکومت بازیچن همه رو هم داشته باشی هیچکاره ای. قدرت دست ولایته تا اونجا رو مردم نگیرن هیچ چیز درست نمیشه فقط وقت تلف میشه

    پاسخ:
    خب برین ولایتو بگیرین از راهش اگه قانون کفاف نمیده قانون جدید بسازین اگه مجلس جواب نمیده رو احزابتون کار کنین مجلس بهتری بسازین
    تضمینتون چیه که بعد از پیروزی  در این انقلاب خیالی یک قدرتی سرکارتون نزاره و روز از نو روزی از نو
    پس اجتماع چندصدهزار بلکم ملیونی میدون انقلاب رو بی بی سی از ترس این که تضعیف روحیه بشین نشونتون نداده
    جات خالی تمام کارگر پر آدم بود 
    اینه که دو شکاف در جامعه رو نمی بینید ما رو کم و خودتونو همه میدونید تقلبم اینجوری تو پاچه تون کردن
    البته برای خیلیا یه سودی که  شلوغیای ۸۸ داشت راحت ویزا گرفتن

    آقا یکی گفت داعش فرزند ایرانه بیست سال دیگه معلوم میشه

    پس چرا هیلاری کلینتون بخاطر لو رفتن ایمیلهایی که فاش کرد بابای داعش آمریکاست انتخابات رو از طریق الکترال به ترامپ باخت.

    به نظرم بحثاتون بی فایده س 

    اما خوشحال شدم که بالاخره بعد ۱۳ سال فهمیدم جریان ۸۸ رو

    شت

    واقعا شت

    سال آخرمه دلم خوش بود امسال دیگه فجازی نیستیم

    اگه انقدری نیستین که یکجا ممکنه قلع و قمعتون کنن

    بتمرگین خونه

    بزارین به دانشگاهمونو بریم

    لعنت به هر چی ایدئولوژی و انقلابه

    کسقلا

    الان رفتم تو گوگل مپ مساحت میدون انقلاب رو در اوردم ورو به بالا تا جایی که میشد گرد کردم: ۱۴۰ ×۱۶۰= ۲۲۴۰۰

     

    اگر در هر متر مربعی یک آدم باشه و فضا پر پر هم باشه، جدول و ماشین و استیج و ... در نظر نگیریم بازم میشه ۲۲ هزار نفر.

     

    ۴۳ ساله جرئت نکرده نظام یکبار اجازه تجمع بده به مخالفاش. ۸۸ خود قالیباف یبار گفت ۳ میلیون ادم تو خیابون بود.

     

    اینقدر نادون نباش. قانون جدید چطور بسازیم؟ از طریق این مجلسی که هیچکس رو توش راه نمیدن؟ همه ی سیستم رو یجوری ولایت قبضه کرده که تکون نخوره خودش حالا تو میگی برو قانون بساز؟ خودت خندت نمیگیره؟ یا واقعا همینقدر....؟؟

     

    نمیگم ویکیپدیا وحی منزله ولی تو که ویکیپدیایی که مردم خودشون اصلاح میکنن و بهش نظارت میکنن رو قبول نداری چی رو میتونی قبول داشته باشی!؟؟ حتما برم از فارس نیوز برات مرجع بیارم؟ :))))

    دموکراتا هم پیمان خودتونن، طبیعیه که پدرش اون باشه و مادرشم شما! عین طالبان! منتها دیگه مثل اون ۲۰ سال وقت ندارید برای منکر شدن!

    ببین ناشناس، خیلی وقته که این حرف مردمه: اصلاحطلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا! با دم زدن از انتخابات فرمایشیتون و دعوای زرگریتون، که فقط باعث کشته شدن جوونای مردم شد و هیچ خروجی دیگه ای نداشت، بحثو به حاشیه نبر! اقلا برو از رفقای آخوندت سفسطه رو یاد بگیر و این طوری هر جا کم میاری پای دو تا ۸ رو پیش نکشی و خودتو مضحکه کنی! البته وقتی آیت الله بی بی سی عزیزتون همچنان از موسوی و خروبی به عنوان «رهبران» اسم می بره طبیعیه شما هم کماکان بخواید توی اون روزاتون غوطه ور بمونید و اصرار کنید این روزا و حرف مردم رو نفهمید! ۴۳ ساله اصرارتون بر نفهمیدن و نشنیدن و ندیدنه، حالا نوبت مردمه که براتون تره هم خورد نکنن! حتی همین فردا آغاتون برگرده بگه هر چی مردم بگن همونو انجام میدیم بازم دردی رو دوا نمیکنه چون سر سوزنی اعتماد دیگه بهتون نیست! عین اون شاه فلان فلان شده که اومد طالقانی و رجوی و هاشمی و مطهری و خامنه ای و منتظری و رفقای کمونیستتون و همه رو آزاد کرد، ساواکم تعطیل کرد، خودش رفت و خمینی رو هم برگردوند ولی بازم توفیری نکرد و کفشاش جایی جفت شد که عرب نی انداخت! اونم ۳۷ سال همین طوری برخورد کرد ولی از بس بی سوادید و کوته فکرید که خیال عبرت گرفتن از تاریخی که خمینی عزیزتون میگفت معلم انسانهاست رو هم ندارید! خو‌دتون عامل سقوط خودتونید، بیخود سرتو به دیوار فشار نده!

    نمردیم و تظاهرات میلیونی میدون انقلاب رو هم دیدیم که به زحمت عددش سه رقمی بود تا زمانی که دوربین صداوسیما پرید عقب و دیدیم دو رقمیه به زور! خیلی جاها هم که تصاویر آرشیوی ۲۲ بهمن شونصد سال پیشو نشون دادید!

    حکومتی که با وعده آب و برق مجانی سر کار اومده ولی بالاترین نرخ تورم جهانی رو داره و به مردمش توصیه میکنه لنگ بپوشن و نون خشک بخورن تا مبادا سهمیه بنزین و خاویار حسن نصرالله کم نشه و فشارش نیفته، و ته تهشم بگه همه چی تقصیر مردمه و هر کی نمیخواد جمع کنه بره، طبیعیه بخواد برای موندن با هلیکوپتر نمازگذار رو قتل عام کنه و به داعشی گری خودش (از این تصاویر زیاد شاهدیم این روزا: https://www.instagram.com/p/CjgPYP6t2y8/?igshid=YmMyMTA2M2Y=) بگه ملی گرایی و به وحدت ملی علیه جمهوری اسلامی بگه تجزیه طلبی و ضد مذهب! اون قدری نادونید که حتی الانم تلاشی برای آروم کردن مردم انجام نمیدید و فقط هیزم روی این آتیش می ریزید و مدام بیشتر توی این چاه فرو میرید! خیلی قشنگ دارید عین شاه سرنوشت مشابهی رو با دست خودتون برای خودتون هم رقم میزنید!

    پاسخ:
    من خودم بودم توی اون تجمع از میدون پاستور تا انقلاب کیپ بود آزادی  بقیه ورودیای میدونو دید نداشتم تازه وقتی رسیدم که نصف جمعیت برگشته بودن

    حالا جالبه سنگ ۸۸ ای رو به سینه میزنید که اخمخی گشادتون رو دو سال بعد روش اسم منحرف گذاشتید و ۴ سال بعد بهش گفتید ضد ولایت و الانم که نشسته تو نارمک با هشت تا بادیگارد و ادای اوپوزوسیون در میاره! همون سرنوشتی که برای همه روسای جمهور رقم خورد به جز دومی که کشته شد و سومی هم رهبر شد! رییسی هم اگه رهبر نشه همین سرنوشت در انتظارشه! البته بعیده اون قدری بخت داشته باشه!

    اون بسیجیایی که مردن هم همگی بیماری زمینه ای داشتن و در اثر خودکشی (از نوع پرش از ارتفاع) مردن! تازه خانواده هاشونم یه هفته بعد مرگ فهمیدن چی شده و اذعان داشتن بچشون اصلا توی این فازا نبوده و سرش گرم درس و مشقش بوده!

    همون طوری که همتون از بهروز افخمی تا کاپیتان شهبازی و صداوسیما و روزنامه ها و بقیه، ۳ روز ممتد داشتید شاهد میاوردید که ما خودمون بودیم و خبر داریم موشک شلیک نشده، حالام همون قدر صادقانه و درست داری میگی حتما، و ما هم باور میکنیم :)) فضاحتی که از خود صداوسیما پخش شده هم حتما تقصیر آمریکاست با این حساب! این حمله های خونه به خونه تو کردستان هم حتما برای ایران نیست و مثلا ترکیه است! اونی که با یونیفورم ضدشورش داره ویرانی بار میاره هم حتما عمه های ابوبکر بغدادی ان و این تصاویر هم آرشیوی از سوریه است! فقط یه خرده لباس داعش شبیه ضدشورشای ج.ا نشده تازگیا؟ :)) کاش قبل از جواب دادنای عجله ای به من، قبلش یه خرده به جوابتم فکر کنی مهندس پرستو :))

    ضمنا اگه جرات دارید فقط یک بار مجوز تظاهرات به مخالفین بدید، عین خودتون با اسکورت پلیس و تبلیغات رسانه ای و پخش تلویزیونی هم باشه، اون موقع بیا حرف از افتخار بزن! سنگو گرفتی، سگو هم ول کردی، به این میگن بزدلی، محض اطلاعت!

    یه بار تشریف بیار مجوز بگیر

    بهت مجوز میدیم اسکورتتم میکنیم تا دم خونه ات

    کما اینکه شریف رو نزاشتیم کشته سازی کنین چون محکم حصار امن دور دانشجوها کشیدیم

     

    البته چنتا لگد خوردند که اون کار رو تایید نمی کنم ولی چنان فحشهای ناموسی نثار بچه های بسیج و دخترای چادری و اساتید مذهبی کردند که هر کدومش ....بگزریم بچه ها باید مثل امام حسن تحمل میکردیم یه چیزی ام دستی می دادیم

    البته که خیلی دلشون میخاست ما بیشتر خویشتنداری از دست بدیم

    چقدر مسیح علینژاد اون شب مایه گذاشت بدبخت

    توهم توطئه داری ها هی همش میگی پرستو....

    برا خودت زشته   تو که کنه و بنه منو میدونی 

    البته تو که به همه فحش دادی فکر کنم باید بابت پرستو ازت ممنون باشم

    کسی تو دنیا ی بیرونی وجود داره که خودت قبولش داشته باشی

    خیلی خری

     

    تشکل های دوزاری اصلاحطلب ۴ هفته است درخواست مجوز دادن وزارت کشور بهشون مجوز دادن؟ تا حالا تو عمرت همچین چیزی دیدی؟ میدونم تو عمدا خری

    شما به همون موسوی عزیزتون که میخواست از انقلابای عربی هم اعلام حمایت کنه مجوز ندادید! موسوی ای که از خودتون بود تازه! طی این 43 سال فقط سازمان تبلیغات اسلامی تونسته مجوز بگیره! دیگه تاریخو تحریف نکن، میخندن بهت!

    خویشتنداری؟ یا نمیدونی خویشتنداری یعنی چی یا طبق معمول فکر کردی مام از گونه جانوری خودتیم! با این اوصاف شاه هم تو مدرسه فیضیه خویشتنداری کرد که کلا نسل آخوند رو منقرض نکرد! شما دیکتاتورها چه ادبیات عجیب و غریبی دارید!

    واقعا نمیدونی پرستو معنیش چیه؟ توهم توطئه چیه :)) اول یه خرده فکر کن ببین بهت چی گفتم، بعد برگرد یه جوابی بده :)) خیلی قشنگی :))

    پاسخ:
    ✅چطور اعتراض خیابانی کنیم؟

    1⃣یکم. سال 98 را خاطرتان هست؟ در همان سالی که اعتراض را تبدیل به اغتشاش کردند فکر می کنید چند تجمع اعتراضی پراکنده برگزار شده بود؟
    به گزارش رسمی وزیر کشور 330 تجمع قانونی. بدون ورود ناجا. در اصل ورود ناجا برای برقراری امنیت تجمع کنندگان بوده است. در همان سال تنها در 16 آذر، 1600 تجمع برگزار شده است.
    2⃣دوم. رهبر انقلاب به تجمع مال باختگان موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و فرمودند تجمع حق مردم است. جای دیگر از دانشجویان به خاطر تجمعات هفت تپه و ماشین سازی تبریز تقدیر کردند. درباره حضور مردم عادی در پی گیری موضوع آب خوزستان نیز حمایت کردند.
    3⃣سوم. هر روز دهها تجمع در سراسر کشور برگزار می شود. تجمع معلمان، تجمع کارگران ، تجمع پرستارها، تجمع سهامدارن، تجمع مال باختگان و خریداران خودرو، تجمع بورسی هاو ...مجلس تقریبا هر روز شاهد تجمع است. چرا ناجا وارد نمی شود و برخورد کند؟
    4⃣چهارم. دو هفته کشاورزها تجمع کردند. چرا ناجا ورود نکرد؟
    5⃣پنجم. آبان 98 مردم مشهد شعار می دادند مرگ بر دیکتاتور. چرا ناجا ورود نکرد؟ از چه زمان ورود کرد؟
    6⃣ششم. دی ماه 96 شروع اعتراضات به گرانی ها در مشهد بود و سپس به 160 شهر توسعه پیدا کرد. اولین بار شعار اصولگرا اصلاح طلب دیگه تموم ماجرا اینجا بود. چرا ناجا ورود نکرد؟ و کجا وارد شد؟
    پاسخ خیلی ساده است. بین اوباش و معترضین باید فرق گذاشت. رهبرانقلاب درباره اغتشاشات آبان فرمودند اشرار. اوباش اجیر شده اند تا تخریب کنند و آدم بکشند. البته در میان مردم عادی نیز برخی هستند که از سر هیجان و عصبانیت و لجاجت ممکن است متوجه نباشند که با دشمن همراهی می کنند. چه بسا از هرکدام شان بعدا بپرسید چرا قانون شکستید، پشیمان شوند. اما حساب شان جداست.
    خلاصه اینکه اعتراضات حق مردم است. این حق نیز پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است. هم قانونی است و هم مدنی. اما تاجائی که تبدیل به خرابکاری و آشوب نشود. ناجا دقیقا از همین نقطه ورود می کند.
    ✅راه حل اینست که هر گروه و صنفی که تجمع برگزار می کند، مدیریت تجمع را تضمین کند و با درایت مسیر اعتراضات را صیانت کند تا اداره اعتراضات دست غیر نیافتد واگر از دستش خارج شد به سرعت اعلام برائت کند.  
    https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3

    نه اینکه نفهمید، نمیخواهید بفهمید. بار دیگر یادم آمد که با شما نباید بحث کرد چون بیخودی وقت آدم را میخواهید تلف کنید. اینقدر شر و ور بگویید تا بحث اصلی را فراموش کنیم. 

    @عارف

    چون منفعتشون در نفهمیدن، و ترویج نفهمیدنه! پول میگیرن که نفهمن و مردم رو هم در حد عالی نفهمیدم حفظ کنن!

    بابا ساندیستون رو ما مردم گلریزون میگیریم تامین میکنیم، بیایید سمت درست تاریخ؛ آغوش این مردم همیشه به روی دوستانشون بازه، حتی اگه فقط یک روز بعدش این انقلاب پیروز بشه :)

    پاسخ:
    والسلام علی من اتبع الهدی
    هدف از این پست روشنایی برای همدلی بود
    براتون آرزوی سلامتی میکنم
    حرص نخورید نمیخام قلبتون لطمه بخوره

    در عمل اما آبان ۹۸ حدود ۱۵۰۰ تا کشته داشته که جمعیت زیادیشون زیر ۱۸ سال بودن!

    طی این سالها حتی تحصن معلما هم به خشونت و بازداشت ختم شده!

    حتی مظاهرات سلیمه خوزستان رو به خشونت کشوندید! تحصن کشاورزای اصفهان! راهپیمایی سکوت اصلاح طلبای خودتون!

    دی ۹۶ هم خشونت، دی ۹۸ در اعتراض به هواپیما بازم خشونت کردید! شما هر نوع اعتراضی رو به چشم اغتشاش می بینید و باهاش برخورد میکنید!

    ستار بهشتی صرفا وبلاگنویس بود و کشتینش! جادی فقط یه برنامه نویسه و الان گرفتینش! اینا حتی تو خیابونم نبودن که این چنین برخورد کردید و میکنید باهاشون.

    جدی جدی دروغای خودتون رو باورتون شده که اینجا سوییسه؟

    پاسخ:
    اولش گفتی به هیچ کی مجوز نمیدین
    خشونت که حالا باید قیامت بشه ویدئو چک بشه ببینیم اولین اقدام به خشونت از سمت کی بوده
    درمورد ستار بهشتی منم قانع نشدم و اگر بخاطر خون اون یه نفر هم کل دستگاه به فنا بره رفته ....

    سلام

     

    لطفا از جانب ما به وزارت کشور بروید و مجوز تظاهرات مسالمت آمیز برای لغو حجاب اجباری را در میدان انقلاب به طرف میدان آزادی از جانب ما دریافت کنید. ما میترسیم اگر برویم ما را ببرند. ولی چون به راستگویی شما ایمان دارم لطفا بعد از دریافت مجوز آن را در اختیار صدا و سیما قرار دهید تا ما زمان آن را بدانیم. ممنون. 

    پاسخ:
    چشم 
    البته تو جو آرامتر از این وضعیت قرمز امنیتی میرم دنبالش

    کسی گفت برای آبان مجوز صادر شده که شقایقو به گودرز ربط میدی؟

    نیازی به صور اسرافیل نیست، فیلماش موجوده؛ همون فیلمایی که برای منتشر نشدنشون هم اون موقع و هم الان اینترنتا رو مختل کردین.

    چطوره بابت جرج فلوید و خاشقجی خودتونو کشتید که باید آمریکا و عربستان چنین و چنان بشن ولی بابت هزاران نفری که طی این حکومت گوهربارتون به کشتن دادید نباید چیزی بشه؟ با این حساب ۷۲ نفر هم ارزش سرنگونی یزید رو نداشت و شاه هم بابت چند نفر نباید سرنگون میشد! با این حرفت داری کل عنقلاب خودتون و کربلایی که ۱۴۰۰ ساله حرفش زده میشه رو زیر سوال می بری! حالا خوبه خودتون بابت یه دونه شاه از دیوار سفارت بالا رفتین و هنوزم بهش می بالین! یه نفر بود دیگه، با همین فرمونی که شما داری میگی پس ارزش نداشت که به خاطرش اون گروگانگیری رخ بده و این همه تحریم بکشیم! بابت سه تا دونه آدم هم ارزش نداره ۱۶ آذر رو بگیم روز دانشجو! بابت ۸۸ نفر هم ارزش نداره به ۱۷ شهریور بگیم جمعه سیاه! بابت مرگ یک نفر هم دلیل نمیشه ۱۴ خرداد تعطیلی رسمی و عزاداری باشه! اگه هنوز نگرفتی حرفت چقدر جاهلانه و از روی کم نیاوردن بیان شده، بازم مثال بیارم برات؟ با همین دست منطق ۴۳ ساله کشورداری کردین و چنین فضاحتی بار اومده و جالبه که هنوزم طلبکارید!

    به قول کاربر علی شما برو مجوزشو بگیر، بقیه کاراشو ما میکنیم! شماها خونتون رنگین تره، شاید شما واسطه شدی ما تونستیم مجوز بگیریم!

    پاسخ:
    آقا خانم جمله رو نگرفتی
    من گفتم اگر این دم و دستگاه بخاطر خون ناحق ریخته ی ستار بهشتی نوعی هم از هم بپاشه بعید نیست...یه باردیگه بخون جمله رو
    بعد این همه تایپ کن 
    من بزرگ شده ی فرهنگیم که میگه هرکس به ناحق کسی را بکشد انگار همه ی مردم را کشته
    و هرکس یکی را احیا کند انگار همه را احیا کرده است

    یه خرده جمله بندی یه جوری بود، باعث شد یه طور دیگه بخونم، عمدی نبود سهوی بود. اتفاقا تعجب هم کردم، گفتم امکان نداره این حجم از قصی الصلب بودن!

    پاسخ:
    اوهوم

    رهبری گفتند که ناچیز و کم اهمیت است، کدام وضعیت قرمز کنونی منظور شماست؟ لطفا مجوز را بگیرید و ما را دنبال نخود سیاه نفرستید ناراحت می شوم. لطفا همین هفته مجوز را بگیرید که مسالمت آمیز تجمع کنیم و پلیس توانا و مقدر هم حتما می تواند امنیت جمعیت را تضمین کند.

    پاسخ:
    رهبری زیاد در جریان نیست
    شکلک چشمک

    ما رو از داعش میترسونید؟ ما با جاعشی درگیری داریم که همین حالا دختر دست خالی رو هم دسته جمعی کتک میزنن و هم بهش وسط خیابون دست درازی میکنن و همه اینا برای اینه که ثابت کنن مهسا و نیکا و سارینا و هواپیما و بقیه رو اینا نکشتن! ما میخوایم داعش و جاعش رو بیرون کنیم، از چی میترسونید ما رو؟

    اینم حاصل تبلیغات دژمنه؟ اینم فتوشاپه؟

    تا آخر ببینید، با صدای بلند هم ببینید، چند بار هم ببینید: https://twitter.com/ehsanmansuri/status/1580595586247823360?s=46&t=TmnrXCSRGGVGdsHJKmY-pg

    پاسخ:
    راستش انگیزه ندارم دنبالشو بگیرم 
    از بس دروغ و دغل و فیک توی این رسانه در اومده

    دقیق و تا آخر ببین، اگه جرج فلوید بود همین شماها چی میکردین؟ یکی با دست خالی، بقیه مسلح و مجهز به همه ادوات نظامی

    https://www.instagram.com/reel/CjoFcngqklc/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

    پاسخ:
    سلام
    تو هم اینو دقیق تا آخر ببین و بخون یه کم تحمل مخالف خودتو تمرین کن
    https://eitaa.com/joinchat/2410086410Ca8f498c543

    شعار خودتون استقلال و آزادی بود، حالا که به ما رسید منظور از آزادی رو بی بند و باری ترجمه میکنید؟

    پاسخ:
    نمی فهمم؟

    به نفعته که به نفعت باشه بفهمی! نه که هنوز اصرارت به نفهمیدن و دفاع از حکومتی باشه که جز ویرانی چیزی نداشته و حالا هم هر چی تلاش میکنه جز مسخره شدن و مورد مضحکه واقع شدن، فایده دیگه ای نمیکنه!

    ما تحمل مخالف رو داریم، اتفاقا همه این ماجراها برای همینه که بعدا همه بتونن توی حکومت و قانون سهم داشته باشن و نه فقط یه عده خاص. اما الان بحث ظلمه، بحث جنایته، بحث دروغه، بحث واقعیتیه که حاضر نیستید بپذیرید ج.ا چه موجود مخوفی شده و چی به روزگار مردم داره میاره.

    اگه پای خاشقجی و فلوید و عربستان و آمریکا وسط بود، اتفاقا تا آخرشو میرفتی و تا خود قیامت هم انگیزشو داشتی! انگیزه نداری چون پای منافع خودت وسطه و نمیخوای بپذیری جنایتکارتر از هر حکومتی، همونیه که داری براش خودتو حروم میکنی!

    بالای قبری داری فاتحه میخونی که توش میت نیست!

    پاسخ:
    سلام
    اتفاقا رفتم دیدم
    صدارو که میبندی میبینی پلیسس به دختره مشکوک شده دختره مقاومت میکنه میره پایین به ثانیه نکشیده برمیگرده از دیدرس  دورمیشه
    صدا رو که باز می کنی به ذهنت تعرض میشه
    بس کنین
    واقعا بس کنین
    پس ازین به بعد هر خانمی تو تجمعات حامل شی خطرناک یا مشکوکای تو خیابون از کنار پلیس رد شد و پلیس تفتیشش کرد افگار عموم باید احساس گناه کنه یا تهوع تجاوز بگیرتش....
    دقت کردی امار کشته ها این دفه کمتر از ابان ۹۸ هست 
    خیلی بله ابن دفه پلیسس حساس تره سنگین تر برخورد میکنه
    لگد و مشت و پینت بالشو ببشتر به کار میگیره 
    من راضیم کسی کشته نشه 
    عوضش تا بخای حمله با سنگ و بنزین به پلیس و بیسجی داریم و از این دست اتهامات
    یعنی چفدر این فیلمو دست به دست کردند .بی بی سی که از دستش راضی نبودین هم کم خدمت نکرد به ماجراهاتون
    ولی
    اسم و فامیل پنج درصد کشته های بسیج رو هم حتا منم نمیدونم
    ابن دیکتاتوری رسانه و پوله
    اینو کجای دلمون بزاریم ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">