حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

حنین

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک .....چون عاقبت کار چنین خواهد بود

بایگانی
آخرین مطالب

انقلاب کردن یا نکردن

پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵ ق.ظ

قلعه حیوانات جرج اورول رو خوندید قطعا و همین طور لیدی ال از رومن گاری و حتی تربیت اروپایی و خداحافظ گاری کوپر و همین طور شاهکارش سگ سپید 

این مرحومهای نویسنده ترتیبی دادند که من متقاعد شدم

انقلاب کردن بیهوده ترین کار مقدسی هست که جوامع بشری هر ازگاهی سراغش میرن

خانواده تیبو و ۱۹۸۴ هم من را متقاعد کرد بعد از جنگ که شر بزرگه تصلب ایدئولوژیک بد کوفتیه

علی ابن ابیطالب هم در پنج سال حکومتش به من گفت 

حفظ نظام اوجب واجباته به شرطی که عدالت زیر پا نره

و نهایتا باراک اوبامای لعنتی در سرزمین موعود موفق شد من را گول بزنه یا متقاعد کنه که قانون بهترین ابزار سیاست ورزیه

لعنتی طوری با قمه قانون به هفتاد قسمت مساوی تقسیممون کرد ....چین و روسیه را هم سرویس کرد که....

  • سویدا

نظرات  (۶)

پایبندی به قانون خوبه اما دو تا شرط وجود داره؛ یکی اینکه «همه» پایبند باشن، نه اینکه هر جا به نفعشون باشه قانونشون «الهی» قلمداد بشه و هر جا به ضرر بود فقط مردم متعهد به قانون باشن! دومین نکته هم اینه که اصولاً هر قانونی، «قانون» نیست تا بخواد ازش پیروی هم بشه. مثل کشف حجاب «اجباری» رضاشاهی و حجاب «اجباری» جمهوری اسلامی. هر دو تا، دو روی یک سکه هستن. موارد دیگه هم هست البته، فقط محدود به حجاب نیست.

حتی بهترین قانون هم باز باید متناسب با زمانهٔ خودش و مردمانِ خودش بشه وگرنه هم از ابزار اجرای عدالت بودنش خارح میشه و هم خودش باعث بی عدالتی میشه. یه اصلی هم هست که وقتی ناعدالتی قانون میشه، شورش وظیفه میشه.

تقریبا تمام انقلابهای تاریخ یا از ابتدا راهشون کج بود (مثل انقلاب اکتبر روسیه) یا بعدا منحرف شدن (مثل کاری که ناپلئون با انقلاب فرانسه کرد) یا در بهترین حالت مصادره فقط به نفع یه جریان شدن (مثل انقلاب ۵۷ ایران) ولی از طرفی انقلاب در کشورهایی که سیستم حکومتی مساله داری برشون حکومت میکنه، اجتناب ناپذیره؛ پس راه حل چیه؟ رستاخیز! رستاخیز خصلت ققنوسه، که از خاکستر خودش دوباره متولد میشه. یعنی حفظ دستاوردهای حکومت ساقط شده (حتی بدترین حکومتها و حتی استعمارگرها هم دوزار خیر ازشون دراومده) و انجام کارهایی در جهت جبران اشتباهات گذشتگان و ابتکار برای کارهایی که بتونه کشور رو به پیشرفت برسونه.

ضمنا اون حفظ نظامی اوجب واجباته که حکومت الهی باشه و نه حفظ نظامی که در جفا به مردم و سرزمینشون سر سوزنی کوتاهی نکرده و هوادارانش هم مدام مردم رو گله ای گوسفند نفهم می بینن و همه تقصیرا رو گردنشون می اندازن و فکر میکنن اگه نباشن مردم خودشون نمیفهمن باید چی کنن و به سرزمین هم نگاهی دارن که انگار ارث پدریشونه و به راحتی میگن هر کی نمیخواد جمع کنه بره و هر مدل سواستفاده ای هم از منابعش میکنن!

پاسخ:
ققنوس و رستاخیز خیلی قشنگه
اما بی رودروایسی ایده آل طلبی انتزاعی از سرطان هم بدتره از اسهال خونیم بدتره
 اونم برای جوانانی که هنوز تجربه مدیریت یک روستا که سهله حتی مسیولیت مدیریت یه خانواده با سه چهار تا فرزند رو هم نداشتن تا بفهمن کار مشکل نیست مغمض ه محاله 
زینب ابوطالب گفت هر کی نمیخاد بره دیگه راهش ندادیم صدا و سیما
بل نگیر 
در ضمن 
خیلی تلخی
بیچاره شوهرت

من هم موافقم انقلاب کلی کشورها رو از لحاظ ساختار عقب میرونه و کلی باید هزینه داده بشه تا ثبات برقرار بشه.

اومدم نظر قبلی رو ملایمتر کنم دکمه ویرایشش رو پیدا نکردم

اما تو بی جنبه نیستی 

تو خون دل مهمترین امر بشری رو می خوری

صرفا بخاطر آرمانهات کتاب سرزمین موعود اوباما را با دقت بخون

نترس هییچ انتقادی به ایالات متحده نکرده

فقط از دشواریهاش برای کار کردن بعنوان رییس مقتدرترین کشور جهان در کمال فروتنی لاف زده

خیلی آموزنده و ضد ارمان گراییه تو خالی و احساسیه

از قانون برات بگم

فقط اشاره به ابنکه ازدواج همجنس گراها و سقط جنین حدو د بیسست سال زمان برده و چندین نامزد رباست جمهوری و کنگره و سنا ر.و به زمین زده یا بلند کرده تا بالاخره قانونی شده

ایرانیبها عجله نکنن

فقط همون یه نفر نبود و همتون مستقیم و غیرمستقیم همینو طی این سالا گفتید. حتی همین حالا هم فکر میکنی منی که مخالف ج.ا هستم حتما آمریکایی ام! لابد اینو هم الان زینب گفت؟ همونم مطمئنم اگه خیلی صدای اعتراضا بلند نشده بود آب تو دلش تکون نمیخورد! مثل صدها چیز دیگه.

خمینی و خلخالی و طالقانی و رجوی و بنی صدر و هاشمی و خامنه ای و رجایی و روحانی و احمدی نژاد خیلی تجربه کشورداری داشتن که حالا ما رو از بی تجربه بودن جانشینان خودتون میترسونید؟ چقدرم که مدیریت جهادی انقلابیون خودتون شایان توجهه واقعا!

عجله چیه؟ ایده آل کدومه؟ ما بحثمون اصلا سر این چیزاست؟ ما خواستمون یه زندگی عادیه که همه چیمون سیاسی نباشه و کسی به حریم شخصی آدما کار نداشته باشه و شبیه بقیه جاهای دنیا زندگی کنیم! بحث سر ویرانه ای که به جا گذاشتید و داره ریشه های تمدن و حیات رو چه برای انسان و چه برای حیوانات میخشکونه! بحث سر تورم و رکود همزمانیه که رکورددار جهانیه! زمانی رویای سوییس شدن داشتیم ولی چنان بلایی به سرمون آوردین که صرف یه زندگی معمولی برامون رویا شده و تنها خواسته ایه که داریم!

ببین تو پست قبلی هم برای فرار از توضیح، هی پای ۸۸ رو وسط کشیدی، الانم با وسط کشیدن پای اوباما و همجنسگرایی میخوای بحث رو به حاشیه ببری! اونی که فکر کردی منم، خودتی! خیلی هم خودتی! عمدا هم خودتی! نمیتونی چیزی رو عوض کنی با این سفسطه گریها!

یکی از دلایل این خشم عمومی همین امثال شماهایید که عاشق اینید مردم نبینن و نفهمن و نشنون و شماها هم مدام از چیزایی حمایت کنید که برای مردم مهم نیست یا حتی نقطه مقابل خواست مردمه. خسته نشدید از بس مقابل مردم ایستادید؟ از بس به مردم انگ زدید خودتون دیگه حالتون به هم نمیخوره؟ ما مثل شما نیستیم که فردای انقلاب همه رو قتل عام کردید، تو آینده ایران اتفاقا شماها هم هستید، فقط مثل همه حریمتون مشخصه و نمیتونید فراتر قدم بردارید و با ایجاد فشار و زور، هر چی میخواید رو به اکثریت مردم تحمیل کنید.

کاش توی این جامعه و مردم زندگی کنید، بلکه بتونید بفهمید چه زجری رو به گوشه گوشه زندگیشون تحمیل کردید و همزمان هم مدام تحقیر و انکار و تمسخرشون کردید و حالا که منفجر شدن دارید به روشون سلاح میکشید! حتی همین حالا هم با گفتن الفاظی مثل «ناچیز» و «پراکنده» و «اغتشاش» و «خارجی» و سایر دلقک بازیای مرسومتون، همچنان هم تحقیرشون میکنید، هم منکر وجودشون میشید و هم مسخرشون میکنید. هیچ کسی اندازه خود ج.ا و حاکمانش و شما هوادارانش نمیتونست این طوری عمیق تیشه به ریشه حکومتی بزنه که مردم خودشون بناش کردن ولی الان تا مغز استخون ازش متنفرن.

زندگی شخصی من اولا به کسی مربوط نیست (البته حرف زدن از حریم شخصی با شماهایی که دخالت و فضولی تو همه چیز مردم رو وظیفه میدونید، آب تو هاون کوبیدنه) و ثانیا هر چی که باشه خیلی بهتر از ماله کشیدنه؛ حداقل اینه من هر چیزی باشم شرف دارم و لقمه حلال در میارم.

دست بردارید از این تلخک بازیاتون.

پاسخ:
دقیقا به علت مشکلات انقلاب قبلی بعلت ّبی تجربگی او.ن.ا. شما باید تامل کنیید 
کتاب معرفی کردن سفسطه نیست
مثالی که از سقط جنین و همجنس گرایی ا.وردم بهت برخورد یعنی اگر در ارمانشهر شما همجنسگراها بخوان آزاد باشن نمییزارین?
ولی اصلا نه از ۸۸ نه از اوباما قصدی جز استدلال سر راست نداشتم
میخاستم بگم در امریکا هم چیزهایی خلاف دین و سنتها بوده و مردم اون چبزها را خاسته اند و طی مارپیچی از سیاست ورزی به دستش آورده اند
گرجه الان که دیگه همه مکشفه هستند و کشف حجاب اصلا به تجمع قانونی هم احتیاج نداره.....
مشخصا دخترم شما عصبانی هستیید و درست متن را متوجه نمی شید
با اینحال سپاس از توجهت

ببین ما دعوامون سر بدیهیاته، سر یه زندگی عادیه، مثالی که داری میاری فرقش زمین تا آسمونه و اصلا ربطی به خواسته امروز ما نداره. قانونی که فقط یه پله تا میانگین ادراک جامعه فاصله داره خیلی متفاوته با قوانین و حکومتی که صدها سال عقب تر از مردمشه و اصرار داره نه تنها به خواسته مردمش اعتنا نکنه بلکه به کل خود مردم رو هم منکر بشه و بگه فقط اینایی که من میگم مردمن، بقیه خارجین!

این حکومت ۲۵ سال فرصت داشته با اصلاح و تغییر قوانین و راه اومدن با مردم و کارای این چنینی خودشو نجات بده ولی امروز دیگه خیلی دیره و تو چشم مردم فرقی بین آخوند شکلاتی و جنتی نمیر المومنین نیست و جفتشون شریک جرم این اوضاعن.

این حاکمان بعد از ۴۳ سال جای اینکه کشورداری یاد بگیرن، خرابکاریای متنوع تر رو یاد گرفتن! طوری بی لیاقتن که حتی یه تیکه چوب خشکم جاشون بذاری عملکرد بهتری داره، چه رسد به این همه آدم حسابیایی که تو داخل و خارج ایران بهشون بی اعتنایی شده و حالا وقتشه که اونا امور رو دست بگیرن.

اینو بخون .نثرش شبیه تو هست. من بعضی کتاب هاش رو خوندم و قلمش رو دوست دارم

تحلیل رضا امیرخانی از اتفاقات اخیر کشور

 

https://fararu.com/fa/news/580173/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">